Kavalan op 220 keer Goud na San Francisco World Spirits Competition

TAIPEI, Taiwan, 15 mei 2017 /PRNewswire/ -- Kavalan, Taiwan's topwhisky, heeft tweemaal de "Double Gold" standaard in de wacht gesleept op de 17e San Francisco World Spirits Competition (SFWSC) dit jaar met hun Solist Sherry Cask [http://www.kavalanwhisky.com/EN/product-detailed.aspx?Serno=26] en Solist Vinho Barrique [http://www.kavalanwhisky.com/EN/product-detailed.aspx?Serno=28]. Hiermee komt het aantal Gouden medailles voor dit bedrijf op ruim 220.

Foto - http://mma.prnewswire.com/media/511184/Kavalan_SFWSC.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/511184/Kavalan_SFWSC.jpg]

De twee onderscheiden producten zijn single cask sterkte en alle Kavalan whisky's zijn single malts.

Volgens SFWSC wordt de Double Gold aanduiding toegekend aan de "zeer weinige inzendingen die van alle leden van de jury een Gouden medaille krijgen toegekend."

"Deze producten behoren tot de beste ter wereld," aldus SFWSC.

Voor Solist Vinho Barrique is het niet de eerste onderscheiding. Dit product kreeg eerder de hoogst mogelijke onderscheiding van de whisky-industrie, de "World's Best Single Malt Whisky [http://www.worldwhiskiesawards.com/2015/]" van de prestigieuze World Whiskies Awards [http://www.worldwhiskiesawards.com/2016/] (WWA).

Vorig jaar ontving Kavalan van de WWA tevens de "World's Best Single Cask Single Malt Whisky [http://www.worldwhiskiesawards.com/kavalan-solist-amontillado-sherry-single-cask-strength.25585.html]" voor haar Solist Amontillado Sherry Single Cask Strength [http://www.kavalanwhisky.com/EN/product-detailed.aspx?Serno=30].

Kavalan CEO dhr. YT Lee verklaart dat Kavalan zal doorgaan met bewijzen dat haar whisky, gestookt in het subtropische Taiwan, van wereldklasse is.

Hij voegt hieraan toe dat Kavalan veel meer beschikbaar moet komen in de VS en dat de distributeur momenteel werkt aan uitbreiding van het verkoopprogramma.

Kavalan's Double Gold en Gold resultaten uit San Francisco zijn als volgt:

Double Gold: Solist Sherry Cask Single Malt Whisky, Single Cask Strength Solist Vinho Barrique Single Malt Whisky, Single Cask Strength

Gold: Kavalan Concertmaster Single Malt Whisky, Port Finish King Car Conductor Single Malt Whisky Kavalan Distillery Reserve Single Malt Whisky, Peaty Cask Solist Brandy Cask Single Malt Whisky, Single Cask Strength Solist Manzanilla Sherry Single Malt Whisky, Single Cask Strength Solist PX Sherry Cask Single Malt Whisky, Single Cask Strength Solist Port Cask Single Malt Whisky, Single Cask Strength Kavalan Ex-Bourbon Oak Single Malt Whisky

Over Kavalan Whisky

Taiwan's eerste whisky-distilleerderij legt zich sinds 2006 toe op de kunst van het stoken van single malt whisky. Kavalan wordt gerijpt in een intens vochtig en heet klimaat, maar profiteert van lichte zee- en bergwind en het bronwater van Snow Mountain, een combinatie die garant staat voor de kenmerkende romigheid van Kavalan. De stokerij is vernoemd naar een inheemse benaming voor Yilan County, waar het vandaan komt. Het bedrijf heeft ondersteuning van 30 jaar ervaring in het produceren van dranken voor moederbedrijf King Car Group. Het bedrijf heeft inmiddels ruim 220 gouden medailles gewonnen en is verkrijgbaar in 60 verschillende landen. Kijk op www.kavalanwhisky.com/EN/age.aspx [http://www.kavalanwhisky.com/EN/age.aspx]

Media Contact:

Yvonne Chou 886-3922-9000#7162 yvonne@kavalandistillery.com [mailto:yvonne@kavalandistillery.com]

Web site: http://www.kavalanwhisky.com/en/

PR Newswire