Fastned verdrievoudigt omzet

AMSTERDAM, January 15, 2019 /PRNewswire/ --

In het vierde kwartaal van 2018 verkocht het laadbedrijf meer stroom dan in heel 2017

Fastned   beleefde in het vierde kwartaal van 2018 een flinke groeiversnelling. In de laatste drie maanden van het jaar leverde Fastned meer stroom dan in heel 2017. Door tijdige investeringen in netaansluitingen en stations was Fastned goed voorbereid op de snelle toename van het aantal elektrische auto's op haar stations. Fastned verwacht dat in 2019 populaire EVs als de Jaguar I-PACE en de Tesla Model 3 gaan leiden tot een verdere groei van de vraag naar snelladen.

- Afzet: 1.142 MWh (+215% t.o.v. Q4 2017)
- Omzet: EUR 524.051 (+211% t.o.v. Q4 2017)
- Aantal actieve klanten: 17.923 (+185% t.o.v. Q4 2017)

Q4 mijlpalen:

- Fastned groeide opnieuw sneller dan de markt. Het aantal elektrische auto's
verdubbelde, terwijl de afzet van Fastned verdrievoudigde.
- In december verzorgde Fastned 30.586 laadsessies.
- Eind oktober haalde Fastned ruim 11 miljoen euro op met de uitgifte van obligaties.
- Fastned opende haar eerste supermarktstation bij de Albert Heijn XL in Tilburg.
- Fastned opende afgelopen kwartaal 6 stations in Duitsland. In totaal zijn er nu 8
stations operationeel in Duitsland.
- Er is veel voorbereidend werk verzet voor de bouw van een serie snellaadstations in
Nederland, Duitsland en het VK in het eerste half jaar van 2019.
- Door toenemende vraag naar snelladen is Fastned begonnen met bijplaatsen van extra
snelladers op haar stations om de capaciteit uit te breiden.
- In totaal had Fastned eind december 85 stations operationeel. Inmiddels kan er op 23
van deze stations met maximaal 175 kW geladen worden en zijn ze voorbereid op de komst
van 350 kW laden. Uiteindelijk zal er op vrijwel alle Fastned stations met 350 kW
geladen kunnen worden. Dit is tot 100 keer sneller dan thuis.

Bekijk hier [https://fastned.nl/nl/investeren/investor-relations ] de Fastned Q4 cijfers en bijbehorende grafiek.

Noot: bovenstaande cijfers zijn nog niet gecontroleerd door de accountant. De gecontroleerde jaarcijfers worden in maart gepubliceerd.

Algemene informatie Fastned

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's snel kunnen laden met 100% groene stroom. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto's in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Fastned's doel is om een Europees netwerk van 1000 snellaadstations te bouwen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 85 snellaadstations operationeel in Nederland en Duitsland. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De bouw van een Europees netwerk van snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto's. Het aantal elektrische auto's op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Voor meer informatie ga naar www.fastned.nl [http://www.fastned.nl ].

CONTACT: Voor meer informatie, zie fastned.nl (http://fastned.pr.co/). Of ga naar de pressroom, in de presskit (http://pers.fastned.nl/presskit) zijn logo's, foto's en filmpjes beschikbaar. Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief: kyra.hartlief@fastned.nl, tel nr 020-7055320 (ook buiten kantooruren bereikbaar).

PR Newswire