ROC van Amsterdam - ROC van Flevoland borgt kwaliteit examencommissies

Deze week ontvingen maar liefst 90 examencommissieleden van het ROC van Amsterdam en het ROC van Flevoland een certificaat en zijn daarmee ingeschreven bij het Nederlandse Register van Examenfunctionarissen. Zij zijn de eerste lichting geslaagden van dit bijzondere certificeringstraject. Deze hoge kwaliteit-standaard staat garant voor de borging van examinering en diploma’s d.m.v. onafhankelijke en deskundige examencommissies.

Het ROC van Amsterdam en het ROC van Flevoland schakelden voor deze certificering een onafhankelijke partij in: Certiforce. Gedurende de geldigheid van het certificaat (3 jaar) blijft Certiforce de bekwaamheid monitoren. De deelnemers blijven hun portfolio voorzien van bewijzen en nemen regelmatig deel aan themabijeenkomsten om zo actueel te blijven. Jaarlijks maakt Certiforce hiervan een rapportage.

Leon van Belle, directeur Certiforce: “Dit is uniek, want zo investeer je niet alleen om de examencommissies op niveau te krijgen maar ook om ze op niveau te houden. We krijgen dat ook terug in de evaluaties. Men vindt dit traject als individuele deelnemer zeer waardevol omdat het ook een groot lerend effect heeft.”

Het ROC van Amsterdam (ROCvA) en het ROC van Flevoland (ROCvF) verzorgen middelbaar beroepsonderwijs op vier niveaus binnen veertien onderwijsdomeinen. Het ROC van Amsterdam biedt ruim 300 verschillende opleidingen aan en het ROC van Flevoland zo’n 130 opleidingen. Het middelbaar beroepsonderwijs wordt op de verschillende mbo-colleges gegeven. Het ROC van Amsterdam heeft negen mbo-colleges in Amsterdam, Amstelveen, Hoofddorp en Hilversum. Het ROC van Flevoland heeft zowel in Almere als in Lelystad een mbo-college. Het onderwijs op de mbo-colleges is kleinschalig georganiseerd, een student heeft voornamelijk te maken met de afdeling waar zijn of haar opleiding onderdeel van is. Het ROC van Amsterdam en het ROC van Flevoland kenmerken zich door kwalitatief hoogwaardig onderwijs met veel aandacht voor de student. www.rocva.nl, www.rocvf.nl.

Geplaatst in:

ROC van Amsterdam