Emakina Group realiseert sterk halfjaarresultaat 2018: aanhoudende groei in bedrijfsopbrengsten en rentabiliteit

BRUSSEL, September 14, 2018 /PRNewswire/ --

* H1 geconsolideerde bedrijfsopbrengsten: +18,4%   46.763.193 EUR tegenover 39.507.898 EUR in 2017 (+16,7% bij constante perimeter)

* H1 EBITDA: +52,2%   3.767.360 EUR tegenover 2.474.788 EUR in 2017 (% totale bedrijfsopbrengsten: +6,3% naar 8,1%)

* H1 resultaat voor belastingen: +55%   1.168.643 EUR, tegenover 751.843 EUR in 2017.

Emakina Group [http://www.emakina.com ]  verhoogt licht zijn prognoses tegenover het begin van het jaar. Het verwacht een organische stijging van zijn inkomsten met bijna twee cijfers over 2018, op basis van de huidige commerciële situatie.

In 2018 kozen nieuwe klanten een agentschap van de Group. Enkele voorbeelden: ATPS, Bardahl, Comdata Group, Fermacell, Frankstahl, Groupe Descamps, Hutchison 3G, Kastner & Öhler, KitchenAid, LuLu Hypermarkets, Micromania-Zing, Omron, en REWE/Öcard.

De bedrijfsopbrengsten "buiten België" stijgen met bijna 24% voor S1 2018 en vertegenwoordigen 62,5% van het geconsolideerde bedrijfsresultaat (61% in 2017).

Met twee overnames bevestigt Emakina zijn groeiambities in Amerika, het Midden-Oosten/ Azië.

* Karbyn in New York (februari 2018), via dochteronderneming The Reference [https://www.the-reference.com/en ]

* WittyCommerce in Izmir en Istanbul (maart 2018), via dochteronderneming Emakina.TR [http://www.emakina.com.tr ]

Emakina Group zet zijn investeringen verder voor netwerkintegratie en -synergieën.

Het neemt een nieuw gecentraliseerd projectbeheerplatform in gebruik in Nederland voor nieuwjaar, in combinatie met een nieuwe versie van zijn ERP-systeem. Daarna wordt dit project uitgerold binnen de groep.

Emakina Group geeft zijn klanten daarenboven ruime geografische dekking én sterke lokale knowhow, dankzij partnerschappen met o.a. Asiance (Zuid-Korea, Japan), Bubblegum (Spanje), Domino (Italië), Metia (Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Singapore), Portalgrup (Turkije), SinnerSchrader (Duitsland), en Air (België).

Emakina Group [http://www.emakina.com ] (ALEMK [https://www.euronext.com/fr/products/equities/BE0003843605-ALXB ]) is een toonaangevend, onafhankelijk Europees digitaal bureau-netwerk met wereldwijd bereik.

In 12 landen werken zo'n 900 technologie- en marketingdeskundigen aan de groei en merkwaarde van zijn nationale en internationale klanten. Op basis van gedegen research en ervaring ontwikkelt Emakina scherpe klantinzichten en doeltreffende strategieën, campagnes, websites, applicaties en e-commerce-toepassingen.

Emakina Group realiseerde in 2017 een omzet van 80.3 miljoen EUR en 46.8 miljoen EUR voor S1 2018. Het staat genoteerd op Euronext Growth Brussel (ISIN BE0003843605).

Lees het officiële bericht [https://www.emakina.com/#financial ]

Contact details:  Luc Malcorps  Director of Media Relations +32-2-788-79-73 lma@emakina.com

PR Newswire