HyperSat LLC zal eerste commerciële constellatie van hyperspectrale beeldvormingssatellieten met een hoge resolutie in de wereld lanceren in 2020

NEW YORK, 14 september 2018 /PRNewswire/ -- HyperSat LLC heeft aangekondigd dat het zich heeft verzekerd van een initiële investering van $85 miljoen van een aandelenconsortium onder leiding van Incentrum Group voor het financieren van de ontwikkeling en lancering van de eerste commerciële constellatie van hyperspectrale beeldvormingssatellieten met een hoge resolutie in de wereld.

HyperSat LLC zal de aankoop van twee satellieten met een lage omloopbaan die een beeldvorming bieden van 200+ spectrumbanden en een monsterafstand van sub-10 meter van de grond afronden. Deze eerste satellieten zullen de basis vormen van de naar verwachting initiële vloot van zes hyperspectrale teledetectiesatellieten. Naar verwachting zullen de eerste twee satellieten in een omloopbaan worden gebracht in 2020.

De vanuit de ruimte opererende hyperspectrale beeldvormingsdienst HYPERSAT(SM) maakt gebruik van een spectrometer die in een baan om een satellietbus draait om de contigue spectrumbanden die vanaf het aardoppervlak reflecteren te meten en de informatie in 3D-datakubussen vast te leggen. Alle objecten, materialen en processen hebben onderscheidende spectrale handtekeningen waardoor zij binnen deze datakubussen kunnen worden geïdentificeerd door middel van een machine-naar-machine analyse. Op die manier is het mogelijk hun aanwezigheid op specifieke locaties op de aarde met grote nauwkeurigheid te ontdekken vanuit de satelliet.

Derek Woods, oprichter en algemeen directeur van HyperSat LLC, zei: "De financiering van HyperSat is een belangrijke ontwikkeling in de sector van de aardobservatie omdat wij zo de eerste zijn om betaalbare hoogwaardige hyperspectrale beelden en analyses met een hoge resolutie op de markt te brengen. Wij zullen aan onze klanten in de overheid en de landbouw-, bosbouw-, energie- en mijnbouwsectoren sneller en goedkoper uniek gedetailleerde hyperspectrale informatie kunnen bieden dan wat mogelijk is met bestaande platforms. Na verloop van tijd zal HyperSat een ongeëvenaarde bibliotheek van hyperspectrale beelden van belangrijke locaties in de hele wereld opbouwen."

Admiraal James Stavridis (gepensioneerd), beoogd voorzitter van de moedermaatschappij van HyperSat LLC, voegde hieraan toe: "HyperSat zal aan de regering van de Verenigde Staten en haar bondgenoten cruciale informatie leveren op basis van nieuwe sensoren met een uitgebreide toepasbaarheid op het gebied van inlichtingen-, militaire, wetshandhavings-, milieu- en civiele beschermingsmissies. Ik ben verheugd om de voorzitter te worden van een onderneming die uitmuntende hyperspectrale beelden zal leveren aan de openbare en private sectoren in een tijd met een grote behoefte aan deze informatie."

De leden van de raad van bestuur van de moedermaatschappij van HyperSat LLC zijn admiraal Stavridis (voorzitter), oud zestiende geallieerd opperbevelhebber bij de NAVO, Letitia Long, oud vijfde directeur van het National Geospatial Intelligence Agency, Geoffrey D. Fink, die bestuurslid was van Eutelsat SA en vele ander technologische ondernemingen en die medeoprichter is van Incentrum, Lars Andersson, medeoprichter van Incentrum, en meneer Woods.

Deze transactie is afhankelijk van goedkeuring door de desbetreffende regelgevende instanties.

Over HyperSat LLC:

HyperSat LLC heeft een NOAA-licentie en -financiering verkregen waarmee het de eerste commerciële operator zal worden op het gebied van de levering van hyperspectrale satellietbeelden en analyses met een hoge resolutie aan besluitnemers in de hele wereld. Binnenkort zal HyperSat LLC unieke informatie, inzichten en oplossingen bieden aan klanten in de volgende sectoren: milieumonitoring, landbouw, olie en gas, verzekeringen, mijnbouw, wetshandhaving, herstel na rampen, defensie en inlichtingen.

Over Incentrum Group:

Incentrum is een mondiale in New York City gevestigde zakenbank gericht op de technologie-, gezondheidszorg-, levens- en materiaalwetenschappelijke sectoren. Incentrum houdt zich bezig met private equity-investeringen in specifieke sectoren en richt zijn dienstverlening op een selecte groep zakelijke klanten als hun strategische financiële adviseur. De strategische en industriefocus van Incentrum, zijn jarenlange banden met toonaangevende bedrijven en zijn adviesraad met leidinggevende bestuurders zorgen voor een diepgaand begrip en connectiviteit die op hun beurt gedifferentieerde eigen inzichten, ideeën en investeringsstromen garanderen. De partners van Incentrum zijn ervaren investeringsbankiers, private equity-professionals en bedrijfsleiders met een uitgebreide expertise op het gebied van investeringen, financiën, structurering en operationele activiteiten. Wij hebben vele decennia ervaring in onze doelsectoren en wij benaderen kansen met een diepgaand strategisch en financieel inzicht. Als een echt partnerschap streeft Incentrum ernaar het beste talent met het hoogste niveau van integriteit, inzicht en ervaring aan te trekken, op te leiden en te behouden. www.incentrumgroup.com [http://www.incentrumgroup.com/]

CONTACT: Incentrum: Chris Ziebarth, General Counsel & Chief Administrative Officer, chris.ziebarth@incentrumgroup.com, +1 (212) 772 1907; HyperSat: Derek Woods, Founder & CEO, dwoods@hypersatllc.com, +1 (239) 285-7099.

Web site: http://www.hypersatllc.com/

PR Newswire