Mindtree meldt resultaten voor eerste kwartaal van BJ21 met EBITDA van 18,2% en sterke orderportefeuille van USD 391 m

WARREN, New Jersey en BANGALORE, India, 14 juli 2020 /PRNewswire/ -- Mindtree [http://www.mindtree.com/], een internationaal bedrijf op het gebied van technologieservices en digitale transformatie die haar klanten helpen sneller zakelijke resultaten te verkrijgen, heeft vandaag haar geconsolideerde resultaten bekendgemaakt voor het eerste kwartaal, eindigend op dinsdag 30 juni 2020, zoals goedgekeurd door de raad van bestuur.

"We hebben het kwartaal afgesloten met
een sterke orderportfolio van USD 391
m ondanks de wereldwijde tegenwind
vanwege de Covid-19-pandemie. Onze
niet-aflatende focus op operationele
efficiëntie heeft ons geholpen een
sterke EBITDA van 18,2% te noteren",
aldus Debashis Chatterjee, Chief
Executive Officer en Managing
Director, Mindtree. "Met onze
klantgerichte benadering,
toekomstgericht talent en de toename
in de vraag naar digitale producten en
services, hebben we er vertrouwen in
dat we onze positie op de markt kunnen
versterken en winstgevende groei
kunnen bevorderen in deze ongekende
tijden."

Belangrijkste financiële hoogtepunten:

Kwartaal dat eindigde op dinsdag 30 juni 2020

-- In USD:

-- In INR:
Overige hoogtepunten:

-- Klanten:

-- Medewerkers:

-- Gewonnen deals in K1 van toonaangevende, internationale klanten:
Nieuwe klanten:

Bestaande klanten:

Over Mindtree

Mindtree (NSE: MINDTREE) is een internationale onderneming op het gebied van technologieconsultancy en -services en helpt ondernemingen omvang te verenigen met flexibiliteit om concurrentievoordeel te realiseren. Sinds het digitale ontstaan in 1999 en inmiddels een onderneming in de Larsen & Toubro Group, past Mindtree haar diepgaande domeinkennis toe op meer dan 290 grootzakelijke klanten om silo's af te breken, inzicht te krijgen in digitale complexiteit en sneller nieuwe initiatieven op de markt te brengen. We stellen IT in staat mee te bewegen met de snelheid van het bedrijf, gebruik te maken van opkomende technologieën en de efficiëntie van Continuous Delivery om bedrijfsinnovatie te stimuleren. We zijn actief in meer dan 15 landen over de hele wereld en worden steeds weer gezien als een van de beste plekken om te werken. Dit wordt dagelijks verwezenlijkt door onze winnaarscultuur die bestaat uit 21.000 ondernemende, collaboratieve en toegewijde 'Mindtree-minds'.

Voor meer informatie gaat u naar www.mindtree.com [http://www.mindtree.com/] of kunt u ons volgen via @Mindtree_Ltd

Veilige haven

Bepaalde verklaringen in dit bericht met betrekking tot onze groeivooruitzichten zijn toekomstgerichte uitspraken waarop een aantal risico's en onzekerheden van toepassing is waardoor de werkelijke resultaten aanzienlijk kunnen afwijken van de resultaten die in dergelijke toekomstgerichte uitspraken worden gemeld. De omstandigheden die worden veroorzaakt door de COVID-19-pandemie kunnen ertoe leiden dat uitgaven door klanten aan technologie afnemen en de vraag naar onze services daardoor wordt beïnvloed, dat potentiële aankopen van klanten worden uitgesteld en dat onze mogelijkheid om consultancyservices op locatie te bieden, wordt geraakt. Dit alles kan onze omzet, winstmarge en algehele financiële prestaties in de toekomst negatief beïnvloeden. Onze werkzaamheden kunnen ook negatief worden beïnvloed door een verscheidenheid aan externe factoren die te maken hebben met de COVID-19-pandemie en die wij niet in de hand hebben. We zullen mogelijke toekomstgerichte uitspraken die van tijd tot tijd door ons of uit onze naam worden gedaan, niet bijwerken.

Neem voor meer informatie contact op met:

INDIA
Tanuja Singh
Mindtree
+91-9741000266
Tanuja.Singh@mindtree.com [mailto:Tanuja.Singh@mindtree.com]

UNITED STATES
Erik Arvidson Matter
+1-978-518-4542
earvidson@matternow.com [mailto:earvidson@matternow.com]

EUROPE
Edward Stevenson Hotwire
+44 (0) 783-459-7877
Edward.Stevenson@hotwireglobal.com [mailto:Edward.Stevenson@hotwireglobal.com]

Mindtree Limited, Global Village, RVCE Post, Mysore Road, Bangalore-560059;
CIN: L72200KA1999PLC025564; Telefoon: + 91-80-6706-4000; Fax: +91-80-6706-4100;
E-mail: info@mindtree.com/investors@mindtree.com [mailto:investors@mindtree.com]; Website: www.mindtree.com [http://www.mindtree.com/]

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/1004066/Mindtree_Logo.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/1004066/Mindtree_Logo.jpg]

PR Newswire