Alfen voorziet de Europese Commissie van laadinfrastructuur voor elektrische auto's

GENT, BELGIE, September 13, 2017 /PRNewswire/ --

Alfen heeft een aanbesteding gewonnen om de kantoren van de Europese Commissie in Brussel te voorzien van laadapparatuur voor elektrische voertuigen. Hiervoor zal Alfen ook haar online beheersoplossing leveren waarmee real-time inzicht in laadgedrag wordt verkregen en de laadstations op afstand worden beheerd. De eerste fase waarin 60 laadstations worden geimplementeerd start in september 2017.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/555430/Alfen.jpg )

Het besluit om deze kantoren van laadpalen te voorzien komt voort uit het EU-beleid waarin lidstaten worden aangemoedigd om publiek toegankelijke laadstations voor elektrische voertuigen aan te leggen. Hieronder vallen onder meer parkeerlocaties die intensief worden gebruikt, zoals die bij grote appartementsblokken of kantoorgebouwen.

In de eerste fase worden 60 laadstations van het model 'Eve' - de smartlader van Alfen met twee stopcontacten - geinstalleerd op diverse parkeerlocaties van de Europese Commissie in Brussel. Met het Alfen back-end beheersysteem hebben de beheerders van deze systemen real-time inzicht in de status en het gebruik van de laadstations.

De Sales Manager van Alfen Belgie, Yves Vercammen, zegt hierover: "Dit project past uitstekend bij onze ambitie om hoogwaardige laadstations te leveren voor allerlei toepassingen. Wij zijn recent gestart om 305 Vlaamse gemeenten te voorzien van onze publiek toegankelijke laadstations. Tegelijk werkt Alfen in Belgie ook aan meerdere energieopslagsystemen voor netwerkbeheerders en energiebedrijven. Wij geloven dat deze combinatie van producten en systemen benodigd is om ons energienetwerk op de toekomst voor te bereiden."

Over Alfen

Met 'smart grid' oplossingen, energieopslagsystemen, laadstations voor elektrische voertuigen en een divers portfolio van andere producten, systemen en diensten, speelt Alfen een centrale en verbindende rol in het elektriciteitsnetwerk. De door Alfen ontwikkelde transformatorstations voorzien miljoenen huishoudens en bedrijven van energie, en dagelijks maken duizenden elektrische voertuigen gebruik van de laadstations van Alfen. Het energieopslagsysteem van Alfen wordt gebruikt voor toepassingen zoals load balancing, de energiehandel, frequentieregeling en het creeren van autonome stroomnetwerken in combinatie met zonne- of windenergie. Met een uitgebreid portfolio aan intern ontwikkelde producten en uitgebreide ervaring als systeemintegrator, bouwt Alfen het elektriciteitsnetwerk van de toekomst: betrouwbaar, duurzaam en innovatief.

Photo:

CONTACT: Noot voor de redactie: Neemt u voor vragen contact op met: Dhr. Johan de Vries, Marketing Manager, Alfen B.V., telefoon +31 (0) 36 549 34 00, of j.devries@alfen.com. Alfen B.V., Hefbrugweg 28, 1332 AP Almere, Nederland, Telefoon +31(0)36-549-34-00, info@alfen.com

PR Newswire