Fastned groeit met 111% in derde kwartaal

AMSTERDAM, October 12, 2017 /PRNewswire/ --

Ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016, zijn de afzet, omzet en het aantal klanten van Fastned in het derde kwartaal van 2017 opnieuw sterk toegenomen. Dit ondanks het feit dat automakers onvoldoende auto's kunnen leveren om aan de sterk gestegen marktvraag te voldoen:

- Afzet: 245.030 kWh (+113% t.o.v. Q3 2016)
- Omzet: EUR 118.024 (+111% t.o.v. Q3 2016)
- Aantal actieve klanten: 4.786  (+88% t.o.v. Q3 2016)

Highlights:

- EV rijders kunnen nu met vrijwel alle laadpassen laden bij Fastned
- Er is geïnvesteerd in netaansluitingen in Nederland en Duitsland
- De teams in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn uitgebreid in voorbereiding op
de bouw van stations in beide landen.
- De Duitse overheid draagt 4,1 miljoen euro bij aan de bouw van 25 Fastned
snellaadstations in Duitsland.
- Fastned heeft de rechtszaak gewonnen over de komst van een shop bij de laadstations.
Hierdoor komt een nog betere klantervaring met koffie en toiletten dichterbij. Helaas
is de Staat tegen de uitspraak van de rechter in hoger beroep gegaan.

Op dit moment rijden er ongeveer 18.000 volledig elektrische auto's in Nederland, zo'n 50% meer dan een jaar geleden. Deze toename had veel groter kunnen zijn. Populaire EVs zoals de Hyundai Ioniq en de Opel Ampera-E worden slechts zeer beperkt uitgeleverd waardoor klanten een half jaar tot een jaar moeten wachten. We verwachten dat deze beperkingen de komende maanden zullen afnemen, alsmede dat uitleveringen van nieuwe modellen zoals de Nissan Leaf 2 op gang komen, waardoor de groei verder kan versnellen.

Bekijk hier [https://fastned.nl/nl/investeren/investor-relations ] de Fastned Q3 cijfers en bijbehorende grafieken.

>>>

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie, zie http://www.fastned.nl . Of ga naar de pressroom [http://fastned.pr.co ], in de presskit [http://pers.fastned.nl/presskit?reheat_cache=1 ] zijn logo's, foto's en filmpjes beschikbaar.

CONTACT: Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief: kyra.hartlief@fastned.nl, tel nr 020-7055320 (ook buiten kantooruren bereikbaar).

PR Newswire