Gegevensinnovator Simplaex sluit financieringsronde van $2,6 miljoen

BERLIJN, May 12, 2017 /PRNewswire/ --

Simplaex, met expertise in het vermarkten van mobiele games, heeft zijn A-ronde financiering met succes afgesloten. Het Berlijnse bedrijf zal het kapitaal gebruiken om activiteiten te ontplooien in nieuwe verticale markten en om bedrijfseigen technologie te leveren aan een breder klantenbestand.

Deze uitbreiding zal mede gestimuleerd worden door Perry Ofir, de onlangs aangestelde CRO van Simplaex, die eerder VP Sales & Business Development was bij Adgorithms.

Simplaex is in april 2016 opgericht als een baanbrekend marketingplatform voor spelontwikkelaars In de twaalf maanden die volgden is het gegroeid tot een geavanceerde gegevensmarktplaats met meer dan 300 miljoen unieke gebruikersprofielen. In navolging van deze indrukwekkende groei wil het bedrijf nu uitbreiden buiten de gamingbranche.

Hiervoor herpositioneert Simplaex zichzelf als het meest geavanceerde platform voor gegevensinzicht en -activering. Met behulp van de technologie van Simplaex kunnen merken en marketingbureaus de digitale voetafdruk van een consument in real-time volgen. Bedrijven kunnen deze inzichten gebruiken om nieuwe klanten te winnen, hun meest gewaardeerde klanten te behouden en nieuwe mogelijkheden te vinden voor monetisatie.

"Er is veel technologische vooruitgang geboekt binnen de advertentiebranche," aldus Jeffry van Ede, mede-oprichter en CEO van Simplaex en voormalig bestuurslid bij Sony. "Maar het merendeel van deze vooruitgang is nauwelijks ten goede gekomen aan de adverteerders en dat is precies waar wij naar streven. Door gegevens op betekenisvolle wijze te extraheren en er direct naar te handelen, kunnen bedrijven een voordeel op hun concurrentie verkrijgen door doelgerichter te zijn en rijkere interacties met hun klanten mogelijk te maken."

De nieuwe financieringsronde zal mede-oprichters Moti Tal (CTO) en Jeffry van Ede (CEO) helpen de positie van Simplaex als het toonaangevende platform voor klantgegevens te verstevigen. De $2,6 miljoen is geinvesteerd door Target Partners, Antheria Holding AG en High-Tech Gruender Fonds.

Voor meer informatie over Simplaex kunt u contact met ons opnemen via http://www.simplaex.com.

Contactpersoon:
Jeff van Ede