Europees kredietplatform Tradeweb rapporteert recordkwartaal: EUR 73,8 miljard verhandeld in Q1 2017

Plannen voor uitbreiding van succesvolle krediet protocol suite met de Europese lancering van all-to-all handel in bedrijfsobligaties in 2017

LONDON, 12 april 2017 /PRNewswire/ -- Tradeweb Markets, een wereldwijd toonaangevende leverancier van vastrentende waarden, derivaten en ETF-markten, zag haar handelsactiviteit in Europese spreadproducten / Eurobonds stijgen tot een recordhoogte van EUR 73,8 miljard in het eerste kwartaal van 2017. Dit is 22% hoger dan Q1 2016 en 21,5% hoger dan het vorige recordkwartaal Q1 2015. Het handelsvolume in Europees Krediet alleen was meer dan EUR 38,32 miljard, een toename van 21,4% ten opzichte van het vorige recordkwartaal Q1 2016.

Maart 2017 was ook de derde opeenvolgende recordmaand voor het Europese Kredietplatform Tradeweb, met meer dan EUR 14,17 miljard in fictief volume, een stijging van 10,2% ten opzichte van februari 2017 en 51,6% jaar op jaar. Tradeweb rapporteerde dat het door handelaren op haar Eurobond-platform geplaatste eenzijdige interesten piekte op meer dan EUR 100 miljard in Q1 2017, een groei van 50% jaar op jaar. In dezelfde periode verdubbelde het aantal interesten - die de handelsinformatie vooraf linken aan orderuitvoer - bijna tot 18.888.

"Er is geen universele oplossing voor het gehele spectrum van marktliquiditeit en daarom gaan we door met het bouwen van infrastructuren om onze klanten te helpen hun workflows te stroomlijnen door middel van robuuste handelsprotocollen", aldus Enrico Bruni, managing director en hoofd van Europe and Asia business bij Tradeweb. "Vanwege onze ervaring met het bouwen en beheren van elektronische platforms voor vastrentende waarden voor groothandel, institutionele handel en detailhandel, zijn wij zeer geschikt voor het ontwikkelen van een uitgebreid pakket van handelstools die verschillende liquiditeitsbehoeften van marktpartijen dienen."

Als reactie op de snelgroeiende vraag introduceerde Tradeweb onlangs Blast RFQ, een flexibele benadering van handel en een liquiditeitsbron voor meerdere kleine transacties in Europees krediet, waarmee klanten al hun liquiditeitsverschaffers tegelijkertijd verzoeken kunnen sturen. Blast RFQ kan worden gecombineerd met de bestaande FlexRFQ-functionaliteit. Daarmee kunnen gebruikers handelaren die geen quote opgeven worden vervangen zonder dat het initiële verzoek wordt beëindigd, waardoor het lekken van handelsinformatie wordt beperkt. Bij de klanten van het bedrijf bestaat er al een grote behoefte aan beide functionaliteiten. Daarnaast kunnen klanten hun voordeel doen met uitvoeringstools zoals SNAP, waarmee zij handelaren automatisch kunnen selecteren op interesten, indicatieve handelsprijzen en smart handelaarsgroepen.

"Na de succesvolle lancering van FlexRFQ vorige jaar, zagen we beleggers met nog meer keuze bij het uitvoeren van hun strategie, en meer flexibiliteit bij het selecteren van de tegenpartij," aldus Bruni. "We zien regelmatig dat klanten Flex en Blast RFQ gebruiken in combinatie met onze SNAP-functionaliteit, die ze helpt de meest concurrerende interesten of prijzen te selecteren die door markthouders wordt gestreamd op ons platform."

In navolging op de bekendmaking van all-to-all handel op het Amerikaanse Kredietplatform, zal Tradeweb Europe de functionaliteit ook lanceren in de tweede helft van 2017. Blast A2A levert investeerders een efficiënte manier om liquiditeit te verzoeken van een bredere groep prijszetters, en zal worden geïntegreerd met een unieke pool van regionale liquiditeitsverschaffers.

Over Tradeweb Markets

Tradeweb Markets bouwt en beheert veel van ʹs werelds meest efficiënte financiële markten en biedt de marktdeelnemers zo een grotere transparantie en efficiëntie wat betreft vastrentende waarden, derivaten en ETF's. Met haar focus op de toepassing van technologie voor een grotere efficiëntie tijdens de hele handelscyclus, was Tradeweb een pionier in de automatische verwerking van vastrentende waarden. Momenteel biedt Tradeweb ondersteuning aan markten voor meer dan 20 soorten activa, met elektronische uitvoering, verwerking, post-trade analyses en marktgegevens in een geïntegreerde workflow. Tradeweb Markets bedient de dealer-to-customer markten via het Tradeweb institutionele platform, inter-dealer transacties via Dealerweb, en de in de VS gevestigde gemeenschap van kleine handelaars in vastrentende waarden via Tradeweb Direct. Klanten gebruiken Tradeweb om de evolutie aan te sturen van vastrentende waarden en derivaten via de flexibele handelsarchitectuur en de meer efficiënte, transparante markten. Kijk voor meer informatie op www.Tradeweb.com [http://www.tradeweb.com/].

Susan Bennett +44 (0)20 3749 3316 Susan.Bennett@tradeweb.com [mailto:Susan.Bennett@tradeweb.com]

Angeliki Kallipoliti +44 (0)20 7776 0958 Angeliki.Kallipoliti@tradeweb.com [mailto:Angeliki.Kallipoliti@tradeweb.com]

Tradeweb Markets

PR Newswire