Aegon publiceert agenda Algemene Vergadering van Aandeelhouders 2017

DEN HAAG, Nederland, April 7, 2017 /PRNewswire/ --

Aegon N.V. heeft vandaag de agenda gepubliceerd voor de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) op vrijdag 19 mei 2017.
De agenda bevat onder meer voorstellen tot vaststelling van de Jaarrekening 2016 [https://www.aegon.com/contentassets/ba816ee01cd54e9abdcd942f2fb9fcfe/aegon-annual-report-2016.pdf ] en goedkeuring van het slotdividend over 2016 van EUR 0,13 per gewoon aandeel. Het totale dividend over 2016 [https://www.aegon.com/dividend ] bedraagt hiermee EUR 0,26 per gewoon aandeel.
Daarnaast bevat de agenda het voorstel om Matthew Rider te benoemen als Chief Financial Officer en lid van de Raad van Bestuur van Aegon N.V. Matthew Rider is sinds 1 januari 2017 werkzaam bij Aegon en daarvoor was hij ruim 25 jaar werkzaam in verschillende functies binnen de financiële sector. Zijn meest recente rol was Chief Administration Officer en lid van de Management Board van ING Insurance, gevestigd in Nederland. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de verzekerings- en vermogensbeheeractiviteiten van ING, in het bijzonder voor financieel- en risicomanagement. Voordat hij lid was van de Management Board van ING Insurance, heeft Matthew Rider diverse andere managementposities bekleed binnen ING, Merryll Lynch Insurance Group, Transamerica en Banner Life Insurance Company. De voorgenomen benoeming is goedgekeurd door DNB.
De Raad van Commissarissen stelt voor om Dona Young te herbenoemen als lid van de Raad van Commissarissen voor een termijn van vier jaar vanaf 19 mei 2017. Dona Young werd in 2013 benoemd als lid van de Raad van Commissarissen van Aegon. Zij heeft zitting in de Audit Committee en de Risk Committee.
Daarnaast bevat de agenda voorstellen om William Connelly en Mark Ellman per 19 mei 2017 te benoemen als leden van de Raad van Commissarissen voor een termijn van vier jaar. William Connelly is een voormalig lid van de Management Board van ING Bank. Mark Ellman is voormalig vice-voorzitter van Global Origination bij Bank of America/Merrill Lynch en lid van de Non-Executive Board van Aegon US. Dit lidmaatschap wordt beëindigd als hij wordt benoemd als lid van de Raad van Commissarissen. De voorgenomen benoemingen zijn goedgekeurd door DNB.
Meer details over de voorgestelde (her)benoemingen zijn te vinden in de agenda van de AVA [http://www.aegon.com/agm ] op aegon.com [http://www.aegon.com ].
Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website [http://www.aegon.com/news ].
Over Aegon
Aegon's geschiedenis gaat ruim 170 jaar terug - tot de eerste helft van de negentiende eeuw. Inmiddels is Aegon uitgegroeid tot een internationale onderneming met activiteiten in meer dan 20 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Als aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer behoort het bedrijf nu tot de toonaangevende financiële dienstverleners ter wereld. Aegon heeft een duidelijke doelstelling om mensen te helpen financiële zekerheid te bereiken in alle fasen van hun leven. Meer informatie: aegon.com/about [http://www.aegon.com/about ].
Noot voor de redactie (Engelstalig)

- Aegon's brands & markets
[http://www.aegon.com/en/Home/About/Brands--markets/?id=62629 ]
- Company presentation