Yvon Jaspers verkoopt nachtzoenen op Hoog Catharijne voor goed doel

Burgemeester koopt eerste nachtzoen voor Ronald McDonald Huis

Winkelend publiek in Hoog Catharijne wordt zaterdag 18 maart opgeroepen om voor Euro 1,- een nachtzoen voor een ziek kind te kopen. De opbrengst gaat naar Ronald McDonald Huis Utrecht. Ambassadeur Yvon Jaspers verkoopt om half 12 de eerste zoen aan burgemeester Jan van Zanen. U bent van harte welkom hierbij aanwezig te zijn.

Burgemeester Jan van Zanen vindt dat het Ronald McDonald Huis een belangrijke rol vervult in Utrecht. "Het is voor alle kinderen heel belangrijk om hun ouders dicht bij zich te hebben. En voor zieke kinderen al helemaal. Het Ronald McDonald Huis maakt dat mogelijk." Van Zanen koopt 18 maart de eerste nachtzoenen van Yvon Jaspers, ambassadeur van Ronald McDonald Huis Utrecht.

Yvon Jaspers hoopt op een enthousiast publiek en veel zoenen. "Een nachtzoen van je mama of papa maakt voor zieke kinderen een wereld van verschil", zegt zij. "Ik hoop dat het winkelend publiek deze families een warm hart toedraagt en wil bijdragen aan die nachtzoen." Het Radboudplein vormt zaterdag het centrum van de zoenenverkoop, maar door heel Hoog Catharijne loopt tussen 11.30 en 16.00 uur een team van vrijwilligers om voor Euro 1,- zoenen te verkopen.

AGENDA:
Datum en tijd: 18 maart 2017, 11.30 uur (Jan van Zanen koopt nachtzoen bij Yvon Jaspers)
Locatie: Hoog Catharijne, Radboudplein
Aanwezig: burgemeester Jan van Zanen, ambassadeur Yvon Jaspers, manager a.i. Ronald McDonald Huis Utrecht Agatha Kleis, assistent-manager
Natasja de Leeuw.

Geplaatst in:

U bent van harte welkom om het persmoment bij te wonen. U kunt zich aanmelden bij Godelief Swank, persvoorlichter Ronald McDonald Kinderfonds, via g.swank@kinderfonds.nl en 06- 547 619 48. Voor interview- of beeldaanvragen op de dag zelf kunt u bij Karin van Nistelrode terecht, via 06- 542 130 98.

Over Ronald McDonald Huis Utrecht
Ronald McDonald Huis Utrecht zorgt er al 26 jaar voor dat dat een ziek kind zijn ouders dichtbij heeft. Het Huis telt 32 gastenkamers voor ouders en broertjes en zusjes op loopafstand van het Wilhelmina Kinderziekenhuis. De dagelijkse leiding van het Huis is in handen van een klein managementteam, dat hulp krijgt van een onmisbare groep van 200 vrijwilligers. Ronald McDonald Huis Utrecht krijgt geen subsidie van de overheid en is afhankelijk van donateurs, sponsors en vrijwilligers.

Ronald McDonald Kinderfonds