Squla start samenwerking met UNICEF tegen ondervoeding

Leerplatform Squla organiseert in de week van 13 maart de 6de editie van de Leuk Leren Week, samen met UNICEF. Tijdens deze online klassenstrijd leren kinderen dit jaar over belangrijke maatschappelijke thema's. Onderwerpen die aan bod komen tijdens de Leuk Leren Week zijn onder andere: kinderrechten, ondervoeding en onderwijs. Door het spelen van de Leuk Leren Week kunnen kinderen zakjes voedzame pindapasta verdienen voor kinderen die honger lijden. Het doel is om totaal 10.000 zakjes te verdienen. 'We zien het als taak voor onze organisatie, om een actieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. We zijn erg blij dat we met UNICEF gaan samenwerken. Ons platform is zeer geschikt om kinderen meer te leren over deze maatschappelijke kwesties en daarnaast kunnen we op deze manier iets betekenen voor kinderen die het moeilijk hebben', aldus André Haardt (oprichter en CEO Squla).

De succesvolle Leuk Leren Week zal zich dit jaar afspelen van 13 t/m 17 maart. Waar de klassen in voorgaande edities tegen elkaar streden, zullen de klassen dit jaar samen strijden met als doel om 10.000 zakjes voedzame pindapasta te verzamelen voor kinderen die honger lijden. Deze zakjes voedzame pindapasta gebruikt UNICEF bij het terugdringen van acute ondervoeding. Sinds 6 maart jongstleden, is Giro 555 een landelijke actie gestart om geld op te halen voor de noodtoestand in Zuid-Soedan, Noordoost-Nigeria, Somalië en Jemen. UNICEF is 1 van de samenwerkende hulporganisaties van Giro 555 en daarom zal UNICEF de opgehaalde zakjes pindapasta ten goede laten komen van Giro 555.

Alle klassen van de basisschool kunnen meedoen aan de Leuk Leren Week. Dit jaar bestaat de Leuk Leren Week uit een grote speurtocht door het Squla platform. Aan de hand van aanwijzingen kunnen de klassen twee quizzen vinden die gespeeld kunnen worden: een quiz over een thema van UNICEF en een reguliere quiz (bijv. taal, rekenen, geschiedenis). Na het spelen van deze twee quizzen verdienen ze zakjes voedzame pindapasta voor kinderen die honger lijden.

www.squla.nl

www.squla.nl/leuk-leren-week-2017

Geplaatst in:

Squla is de afgelopen zeven jaar uitgegroeid tot marktleider op het gebied van online lesprogramma's. Het Nederlandse bedrijf met 50 medewerkers laat kinderen spelenderwijs leren en sluit op deze manier goed aan bij de belevingswereld van de basisscholieren. Op dit moment oefenen en spelen ruim 110.000 kinderen gemiddeld 90 minuten per week thuis op Squla. Squla biedt voor scholen een gratis login om ook tijdens schooltijd de les te verrijken met de leuke en leerzame online quizzen en games. 500.000 basisschoolleerlingen maken hier op dit moment gebruik van. Squla is ook actief in de VS, Polen en Frankrijk en heeft in Nederland een partnership met Cito B.V.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Loes van der Pauw, via +31 (0) 6 54 29 77 50

Squla

plaats:
Nederland

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234