Bruna stopt beoogde samenwerking Bruna hub

Bruna winkels krijgen geen logistieke hub-functie voor het afleveren, ophalen en versturen van poststukken en pakketten van meerdere aanbieders. De intentieverklaring tot een samenwerking tussen Bruna, DHL en Sandd krijgt met dit besluit geen vervolg.

Het besluit is genomen omdat de winkelketen op dit moment prioriteit geeft aan het verbeteren van de resultaten. De businesscase van de samenwerking met DHL en Sandd biedt vanuit het huidige perspectief van Bruna geen verdienmodel met acceptabele risico's voor de ondernemers van Bruna en de keten zelf.

"Wij betreuren dat we moeten stoppen met dit initiatief, maar Bruna is tot de conclusie gekomen dat de samenwerking met DHL en Sandd een stap te ver is in de huidige situatie," legt Algemeen Directeur a.i. Rob Schuyt uit. "Onze focus op korte termijn ligt vooral op verbetering van de resultaten en de mogelijkheden van bestaande verdienmodellen. Alles staat in het teken van een financieel gezonde toekomst voor Bruna. Op langere termijn zien we nog wel potentie in de ontwikkeling van een logistieke hub functie in onze winkels, samen met bestaande en nieuwe partners. Maar dat is voor later, niet voor nu."

Het besluit verandert niets aan de al bestaande logistieke dienstverlening van DHL aan Bruna.

Geplaatst in:

Bruna BV