Arcona Property Fund N.V. rondt aankoop in Polen definitief af

Arcona Property Fund N.V. heeft de eerder aangekondigde aankoop van 11 Poolse winkelcentra definitief afgerond. Op 12 december 2016 maakte Arcona Property Fund al de afronding van de overname van 8 van de 11 winkelcentra bekend. Nu is ook de aankoop van de laatste drie grootschalige winkellocaties - in Bydgoszcz, Torun en Lodz - afgerond. Dit betreffen de drie winkelcentra welke op erfpachtgrond staan.

De aankoopprijs van deze drie winkelcentra bedraagt circa Euro 4,7 miljoen. De waarde werd door CBRE op 1 oktober 2016 getaxeerd op circa Euro 6,2 miljoen.

De aankoop is gefinancierd met een verkoperslening van Euro 4,7 miljoen met een looptijd van twee jaar en een rente van 1,0%.

De aankoop heeft de volgende effecten op de ratio's van Arcona Property Fund:

- De intrinsieke waarde per aandeel stijgt met 3,7%, van Euro 11,79 naar Euro 12,23.
- De totale omvang groeit naar Euro 90,1 miljoen.
- De bezettingsgraad stijgt van 80,7% naar 81,9%.
- De geografische spreiding wordt: 34,0% Polen, 46,5% Slowakije en 19,5% Tsjechië, met in totaal 25 objecten.
- De sectorweging wordt: 49% kantoren, 35% retail en 16% overig.
- De Loan-To-Value komt uit op 51,8%.

Voor meer informatie:
Arcona Capital Fund Management B.V.
Hogehilweg 17
1101 CB Amsterdam