Novisource rondt overname OPDION Services af

Novisource heeft de vorige week aangekondigde overname van OPDION Services B.V. (OPDION) afgerond. Novisource heeft 65,5% van de aandelen verworven. De deal voorziet in een volledige overname door Novisource in 2020.
OPDION realiseerde in 2016 een omzet van ruim 2,9 miljoen euro en een genormaliseerd bedrijfsresultaat van 0,5 miljoen euro. De overname draagt in 2017 direct bij aan de winst per aandeel van Novisource. Door de overname wordt de positie in de financiële markt verder versterkt en ontstaan er ook openingen naar nieuwe markten. Daarnaast zal de bestaande positie van Novisource in de business intelligence markt verder versterkt worden. De huidige directeur van OPDION blijft verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en de samenwerking met de Novisource organisatie.
De overname zal gefinancierd worden vanuit de sterke cashpositie van Novisource in combinatie met een financieringsfaciliteit verstrekt door de ING. Meer informatie over OPDION is te vinden op www.opdion.com

Geplaatst in:

Philip van Blanken, CEO +31 (0)30 850 44 44 ir@novisource.nl