Annie Krist benoemd tot nieuwe CEO van GasTerra

Groningen 28 februari 2017 - De Algemene Vergadering van Aandeelhouders van GasTerra heeft Annie Krist (57) benoemd tot CEO van GasTerra. Zij volgt Gertjan Lankhorst op, die deze functie op 1 januari jl. heeft neergelegd. Momenteel is Annie Krist algemeen directeur van Gasunie Transport Services (GTS) en in die hoedanigheid lid van de Raad van Bestuur van Gasunie. De benoeming gaat 1 april 2017 in.

Annie Krist begon haar carrière in 1987 op de marketingafdeling van Gasunie. Vervolgens vervulde zij diverse commerciële functies binnen de handelspoot van Gasunie. In die periode gaf zij leiding aan de accountmanagementteams die verantwoordelijk zijn voor de energiebedrijven, overige industriële ondernemingen en buitenlandse klanten. In 2005 werd Gasunie in verband met de liberalisering van de gasmarkt gesplitst in een gasinfrastructuurbedrijf, Gasunie, en een zelfstandige handelsonderneming, GasTerra. Datzelfde jaar trad Annie Krist toe tot het managementteam van GTS, het onderdeel van Gasunie dat het gastransport in Nederland verzorgt.

Van 2008 tot 2011 was zij directeur strategie en deelnemingen van Gasunie. Op 1 juli 2011 werd Annie Krist benoemd tot algemeen directeur van GTS. Daarnaast is zij bestuurslid van Netbeheer Nederland en vertegenwoordigt zij GTS in ENTSOG, de Europese associatie van gastransmissiebedrijven. Sinds 1 mei 2016 is Annie Krist lid van de Raad van Bestuur van Gasunie.

Annie Krist studeerde geografie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zij is getrouwd en heeft twee zonen.

Over GasTerra
GasTerra is een internationale handelsonderneming die aardgas koopt en verkoopt en aan aardgas gerelateerde diensten aanbiedt. De onderneming kan bogen op meer dan 50 jaar ervaring en beschikt over een sterke inkooppositie. GasTerra bedient een belangrijk deel van de Nederlandse en Europese aardgasmarkt. De onderneming opereert klantgericht en bevordert doelmatige inzet van aardgas en de ontwikkeling van nieuwe toepassingen op het gebied van gas en energie. Het bedrijf onderkent het belang van de transitie naar een duurzame energievoorziening en initieert projecten in dat kader.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anton Buijs Manager Communicatie en Public Affairs: T. 050-364 8826/06 53 38 99 43
E. communicatie@gasterra.nl

GasTerra B.V.