OBI4wan en Buzzcapture bundelen krachten

Het Amsterdamse reputatie analyse bureau Buzzcapture wordt overgenomen door OBI4wan. Beide partijen bieden hoogstaande SaaS oplossingen voor (social) media monitoring en webcare. Door de samenvoeging versterken de partijen hun positie als marktleider op het gebied van webcare en media monitoring. OBI4wan en Buzzcapture werken voor klanten zoals ING, DHL, VICE Media, Warchild, bol.com, Boskalis, Schiphol, Univé, NS en McDonald's.

All-in-1 oplossing voor webcare en monitoring biedt internationaal perspectief

Alexander de Ruiter, CEO OBI4wan licht toe: "De samenvoeging van Buzzcapture en OBI4wan levert een complete Best of Breed oplossing voor onze klanten en biedt een solide fundament voor onze internationale expansie". De opening van een kantoor in Berlijn biedt perspectief voor één internationaal totaalaanbod voor media monitoring, webcare en reputatiemanagement. De krachtenbundeling resulteert in een marktleider in de Benelux, waarbij beide partijen reeds klanten bedienen in België, Frankrijk, Italië, Duitsland en andere landen.

"De match tussen OBI4wan en Buzzcapture is eigenlijk heel logisch", zo benadrukt Buzzcapture CEO Alex van Leeuwen. "Waar OBI4wan uitblinkt in haar oplossing voor webcare en messaging, biedt Buzzcapture al jaren hoogstaande tooling en service voor monitoring en reputatie analyse. De krachtenbundeling brengt de expertise, inhouse kennis en development van beide partijen samen. Dit uit zich in innovatieve oplossingen voor reputatie-analyse en customer service."

Unieke data-inzichten uit online- en offline databronnen

De samenvoeging van Buzzcapture, OBI4wan en het in 2015 opgerichte zusterbedrijf OBILytics biedt de markt een sterke propositie. Niet alleen op het gebied van webcare en (social) media monitoring ontstaat nu een complete all-in-1 oplossing, door de research & insights department van Buzzcapture en data-analyse van OBILytics biedt de combinatie veel meer dan dat. Klanten van beide partijen verkrijgen hiermee gecombineerde en daarmee unieke data-inzichten uit meer dan 20 miljoen online en social databronnen, evenals verschillende offline bronnen, zoals radio, tv en geprinte media (zoals kranten en tijdschriften).

Twee sterke merken gaan nu samen verder

De komende maanden blijven beide merken opereren. Met het gezamenlijke aanbod voor monitoring, webcare en reputatiemanagement versterken ze het productportfolio voor de (inter)nationale markt, maar blijft de kern van de werkzaamheden voorlopig hetzelfde. De organisaties gaan in de loop van 2017 de samenwerking verder uitdiepen. OBI4wan en Buzzcapture stonden vorig jaar nog in de top drie 'Best Social Software' van Emerce en in 2016 stond Buzzcapture in de top 10 'Best Global Media Monitoring Tools'.

Contactpersonen:
Alexander de Ruiter
CEO OBI4wan
+31(0)6 34 92 19 34
alexander@obi4wan.com
www.obi4wan.com

Alex van Leeuwen
CEO Buzzcapture
+31(0)6 52 66 64 78
alex@buzzcapture.com
www.buzzcapture.com

Over Buzzcapture
Buzzcapture is een internationaal reputatie analyse bureau, gevestigd in hartje Amsterdam. Het bureau levert sinds 2006 door middel van de Brand Monitor inzichten uit (social) media data aan klanten in diverse sectoren zoals de financiële sector, zorgverzekeraars, non-profit, retail en de farmaceutische industrie.

Over OBI4wan
Sinds de oprichting in 2009 helpt OBI4wan organisaties met een succesvolle inzet van media monitoring en online klantcontact. De gebruiksvriendelijke tool ondersteunt klanten met online- en offline media monitoring, webcare, messaging, social analytics en content publishing.

Over OBILytics
OBILytics helpt organisaties om meerwaarde te halen uit data door het leveren van data consultancy en het ontwikkelen van op maat gemaakte data en artificial intelligence oplossingen op het gebied van marketing, sales en customer service.

OBI4wan

Zaandam