Kinderen steunen asieldieren door het verzamelen van stickers

Steun de Dierenbescherming met behulp van stickeralbum 'Amici Cucciolotti Dierenvrienden'

Modena, 17 februari - Uitgevers Panini - bekend van de aloude voetbalplaatjes - en Pizzardi Editore brengen in samenwerking met de Dierenbescherming het stickeralbum 'Amici Cucciolotti Dierenvrienden' naar Nederland. Daarmee doneren zij Euro20.000 voor de medische zorg van 625 dieren in de asielen van de Dierenbescherming in Nederland. Uitgeverij Pizzardi Editore doneerde de afgelopen tien jaar al meer dan Euro 3.000.000 aan de bescherming van dieren in Italië. Sinds deze week ligt het stickeralbum in de winkels en beschermen zij nu ook Nederlandse dieren.

"Het is een voorrecht om het "Amici Cucciolotti Dierenvrienden" project samen met de Dierenbescherming in Nederland te beginnen," vertelt Huw Price, Panini's export manager voor Nederland. "We hebben met eigen ogen de asielen door het hele land mogen zien, we zijn erg trots dat we dit belangrijke werk van de Dierenbescherming mogen ondersteunen.''

Met het stickeralbum en bijbehorende stickercollectie willen de initiatiefnemers op een leuke en geschikte manier het belangrijke werk van de Dierenbescherming Nederland aan kinderen uitleggen. Door gebruik van grappige, makkelijk te begrijpen teksten , cartoons en illustraties hopen ze een grote hoeveelheid kennis en informatie rondom dieren en natuur over te brengen op de jeugd. Het album is zelfs gecontroleerd en getoetst door natuurkundigen en een kinderpsycholoog.

De 'Amici Cucciolotti stickercollectie' is nu te koop bij alle verkooppunten, waaronder: AKO, Albert Heijn, Bruna, CIGO, Coop, EMTÉ, Hoogvliet, Jumbo, PLUS, Poiesz, Primera, SPAR, The Read Shop. Dierenliefhebbers en verzamelaars van alle leeftijden kunnen een starterspakket van zes stickerzakjes en een gratis verzamelalbum aanschaffen voor slechts Euro3,95.

Over Dierenbescherming Nederland.
De Dierenbescherming is opgericht in 1864 en bestaat voor een groot deel uit vrijwilligers. De Dierenbescherming komt op voor het belang van alle dieren in Nederland. Ze helpen dieren in nood, lobbyen met de overheid voor betere wet- en regelgeving voor dieren en geven informatie en voorlichting. Zo strijden zij voor een verbetering van dierenwelzijn. Als een dier gewond of zwervend is kunnen vrijwilligers van de dierenambulances eerste hulp verlenen en brengen het dier naar een dierenarts. Als het dier in een asiel opgevangen wordt, zoeken ze bij de Dierenbescherming ook naar een baasje. Elk jaar worden ongeveer 43.000 dieren opgevangen en verzorgd in de asielen. Dit zijn voornamelijk honden, katten, konijnen en knaagdieren.
Panini is verheugd om samen met de Dierenbescherming te werken aan het project Amici Cucciolotti DIERENVRIENDEN. Als deel van het project zal Panini in 2017 Euro 20.000 doneren om te voorzien in de medische zorg voor 625 dieren (voor Euro 32 per dier) in de asiels van de Dierenbescherming.

Over Amici Cucciolotti
Het product van Amici Cucciolotto is gecreëerd en ontwikkeld op de basis van het fundamentele principe dat de regels van winst combineert met de ethiek van verantwoordelijkheid, omdat Panini van mening is dat merkprestige en succes niet alleen afhankelijk is van de financiële resultaten van de hoeveelheid verkochte producten, maar ook op hoe het bedrijf omgaat met het product. Sociale verantwoordelijkheid, evenals kwaliteit van onze producten, wordt beschouwd als een investering, niet als een kostenpost.

Over Panini en Pizzardi Editore
Panini en Pizzardi Editore hebben een licentieovereenkomst gesloten waardoor het 'Amici Cucciolotti'-project ook in de volgende landen is gelanceerd: Duitsland, Peru, Spanje, Frankrijk, Portugal, Zwitserland, Griekenland, Polen en Nederland. Met deze stickercollectie helpen Panini, Pizzardi Editore en de verschillende landelijke dierenorganisatiepartners dieren over de hele wereld.

Aris Thijssen

Het PR Bureau