Presentatie huurmarktcijfers met aansluitend verkiezingsdebat

Presentatie huurmarktcijfers met aansluitend verkiezingsdebat middenhuurwoningen

Op maandag 13 februari a.s. presenteren Ger Jaarsma (NVM) en Eric Verwey (VGM NL) de marktcijfers van vrije sector huurwoningen. Tijdens de presentatie wordt onder andere ingegaan op het aantal transacties en de m2-prijzen per woningtype en regio.
Wat: Perspresentatie huurmarktcijfers
Waar: Nieuwspoort (Frits van der Poelzaal 1+2)
Lange Poten 10
2511 CL Den Haag
Wanneer: Maandag 13 februari 2017
Tijd: 14.00 uur

We vernemen graag of u erbij bent. Aanmelden kan via Roeland Kimman: telefonisch 030 6085 185, mobiel 06 55 205 205 of per e-mail kimman@nvm.nl

Aansluitend aan de persconferentie organiseren NVM en VGM NL een verkiezingsdebat over het nijpend tekort aan middenhuurwoningen. Ook hierbij nodigen we u van harte uit.

Zes politieke woordvoerders hebben hun bijdrage toegezegd!
Het verkiezingsdebat begint om 15:00 uur met een inleiding vanuit NVM en VGM NL. Tijdens dit debat gaan marktpartijen en gemeenten met elkaar in gesprek over de vraag hoe er snel meer huurwoningen gebouwd kunnen worden voor de middeninkomens. Na enkele afsluitende conclusies is er een borrel tot 17.30 uur.

Het debat zal plaatsvinden onder leiding van BNR-presentator Maarten Bouwhuis. De woordvoerders van enkele politieke partijen geven een korte pitch. Albert de Vries (PvdA), Erik Ronnes (CDA), Roald van der Linde (VVD), Wouter Koolmees (D66), Sedat Karabulut (SP) en Jacques Monasch (Nieuwe Wegen) hebben inmiddels hun medewerking toegezegd. Vertegenwoordigers van partijen uit de markt krijgen de gelegenheid om hun mening te geven over deze visies. Hierbij komen o.a. Jan Kamminga (Vastgoed Belang), Jop Fackeldey (G32 stedennetwerk), Hamit Karakus (Platform31) en Rob van Gijzel (Samenwerkingstafel middenhuur) aan het woord.

Bent u benieuwd naar de visies van deze woordvoerders op het segment middenhuurwoningen? Wat er, als hun partij het na de verkiezingen voor het zeggen krijgt, gaat veranderen? En wat de markt hiervan vindt? Kom dan naar dit verkiezingsdebat.

Wat: verkiezingsdebat middenhuurwoningen
Waar: Nieuwspoort (Frits van der Poelzaal 1+2)
Wanneer: Maandag 13 februari 2017
Tijd: 15.00 uur