1 op de 3 Nederlandse mannen draagt versleten ondergoed

Uit onderzoek blijkt: 1 op de 3 Nederlandse mannen draagt versleten ondergoed.

Van onze klanten horen we vaak dat mannen maar moeilijk afscheid nemen van hun vertrouwde ondergoed. Ze dragen boxers en slips het liefst gewoon door, ook al zijn ze versleten. Wij verbazen ons hierover, want voor maar een paar euro loop je er weer fris bij.

Zeeman wilde weten of het écht zo slecht gesteld is met het ondergoed van de man. Daarom hebben we een enquête uitgevoerd. Meer dan 300 samenwonende vrouwen in Nederland vroegen we naar het ondergoed van hun mannen. En wat blijkt? Maar liefst 37% van de mannen loopt regelmatig in een versleten onderbroek. Ook al vallen de gaten erin, ze blijven ermee rondlopen. We vroegen natuurlijk ook waarom en dit is wat mannen volgens deze vrouwen als reden geven:

38% interesseert ondergoed niets
29% vindt dat de oude onderbroek zo lekker zit
33% heeft geen zin om er tijd in te steken
19% merkt niet eens dat hij versleten is
12% is er erg aan gehecht

Met onze nieuwste campagne willen we dit onderwerp bespreekbaar maken. Mannen mogen het best weten: "rondlopen in een versleten onderbroek is een echte afknapper". En bovendien nergens voor nodig, want je koopt bij Zeeman voordelig een nieuwe.

Contact: Caroline van Turennout, manager Marketing & Communicatie, cvturennout@zeeman.com, telefoonnummer (31)172-482360.

Note: het onderzoek is tussen 6 en 9 december 2016 uitgevoerd door MWM2 research. In totaal werden 1.225 vrouwen ondervraagd in vier landen. In Nederland waren dit 305 vrouwen. De vrouwen waren tenminste 18 jaar en samenwonend met een mannelijke partner.

In de bijlagen: de tv-commercial die vrijdag 3 februari om 15 uur start, en de onderzoeksresultaten.

Zeeman textielSupers

Alphen aan den Rijn