Eerste Dunkin' Donuts open in Nederland

Opening Amsterdamse winkel op 23 maart groots gevierd vanwege mijlpaal

AMSTERDAM - De eerste nieuwe vestiging van Dunkin' Donuts in Nederland wordt woensdag 23 maart geopend aan de Nieuwendijk 147 in Amsterdam. Voor moederbedrijf Dunkin Brands betekent de hernieuwde stap op de Nederlandse markt een belangrijke stap in de internationale uitrol van het merk.

Toen het bedrijf in december aankondigde om zeventien jaar na de sluiting van zijn eerste vijf winkels weer nieuwe voet op Hollandse bodem te zetten, was dit groot nieuws in de media. Nu de locatie en de openingsdatum bekend zijn, wil Dunkin' Donuts de spanning opvoeren voor zijn toekomstige klanten. De nieuwe Nederlandse webpage is inmiddels online en telt de komende 50 dagen af naar de opening. Ook start vandaag een uitgebreide openingscampagne, onder meer via social media.

Dunkin' Donuts wil in totaal 25 zaken openen in diverse Nederlandse steden, waarvan nog dit jaar de eerste volgen. Eigenaar van de restaurants is horecaondernemer Nabil Besali en master franchisenemer voor Nederland is Amba Daoud. Die laatste voerde sinds juni 2015 gesprekken met Dunkin Brands om de keten weer naar Nederland te halen.

De herintroductie op de Nederlandse markt is mogelijk omdat er in tegenstelling tot de vorige eeuw minder winkels nodig zijn om het concept winstgevend te maken. Bovendien loopt die stap parallel aan de introductie van de nieuwe huisstijl van Dunkin' Donuts. De felle roze en oranje kleuren worden aangevuld met warme, bruine, groene kleuren, samen met sfeervol hout. Het Amsterdamse filiaal is het eerste ter wereld in die nieuwe stijl.

Dunkin’ Donuts