Kleding.nl expandeert naar 15 landen

Kleding.nl is in 2016 met haar zusterbedrijf Fashiola uitgerold van 5 naar 15 landen. De internationale expansie maakt onderdeel uit van de groeistrategie van de kleding zoekmachine. De retail omzet steeg naar bijna 5 miljoen euro per maand en komt voor het eerst voor meer dan 50% voort uit de buitenlandse activiteiten. Voor 2017 staan er opnieuw lanceringen in 10 nieuwe landen gepland.

In 2012 startte Kleding.nl in Nederland. Binnen een jaar werd met zusterbedrijf Fashiola de eerste stap over de grens gezet, én met succes - Fashiola lanceerde in Duitsland in 2013 en in de jaren daarna in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje. Met deze ervaring, een internationaal team van local speakers in Amsterdam én een volledig nieuw ontwikkelde backend, werd besloten om in 2016 vol in te zetten op internationale expansie.

"We zien aan onze traffic- en omzetcijfers dat we met onze 'local approach' in ieder land waar we starten echt iets toevoegen. We draaien binnen 1 á 2 jaar break-even." aldus Peter Langenkamp, directeur bij Kleding.nl "We hebben met Fashiola de ambitie om over de hele wereld actief te zijn. We geven daarom sinds begin 2016 vol gas op de internationale uitrol en hebben tot op heden al onze doelstellingen bereikt."

Maandelijks ontvangt Kleding.nl / Fashiola ruim 3,5 miljoen bezoekers, genereert ze ruim 55.000 transacties en realiseert ze daarmee een retail omzet van bijna 5 miljoen euro.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Peter Langenkamp
Tel: 06 21823198 of mail: pers@kleding.nl

Over Kleding.nl
Kleding.nl werd in 2012 gelanceerd en groeide binnen korte tijd tot het startpunt voor het kopen van online kleding in Nederland. Sinds 2013 is het bedrijf ook internationaal actief met zusterbedrijf Fashiola. Het bedrijf heeft 20 medewerkers op haar 2 locaties in Nijverdal en Amsterdam.

Kleding B.V.