Joeke van der Mei nieuwe directeur Bartiméus Sonneheerdt

Per 1 februari treedt Joeke van der Mei aan als nieuwe directeur van Vereniging Bartiméus Sonneheerdt. Hij volgt daarmee Carla Aalderink op, die per 1 november 2016 na ruim 12 jaar afscheid nam. Van der Mei was de afgelopen vier jaar werkzaam bij Dorcas als directeur fondsenwerving & communicatie.

Joeke van der Mei is enthousiast over zijn benoeming: "Ik zie ernaar uit om samen met het team van Bartiméus Sonneheerdt me in te zetten voor blinde en slechtziende mensen. Ik vind het belangrijk dat zij volop kunnen meedoen in onze samenleving. Doordat we in een steeds meer beeldgerichte cultuur leven, worden drempels alleen maar hoger. Ik vind het geweldig dat wij bijvoorbeeld YouTube filmpjes toegankelijk willen maken voor hen."

Bartiméus Sonneheerdt voert momenteel een actieve campagne voor audiodescriptie, waarmee blinde en slechtziende mensen veel beter in staat zijn om televisieprogramma's of films te volgen. Een stem beschrijft de scènes die ze niet kunnen zien. Al meer dan 5.000 mensen hebben de petitie www.ikwilaudiodescriptie.nl getekend. De doelstelling is om meer dan 10.000 handtekeningen te verzamelen.

Beeldmateriaal: bijgeleverd: 1 foto

Contactpersoon: Annemijn Zumbrink, azumbrink@steunbartimeus.nl, 030-693 50 48, 06-434 679 94

Over Vereniging Bartiméus Sonneheerdt
Al ruim 100 jaar maakt Vereniging Bartiméus Sonneheerdt zich sterk om met innovatieve projecten mensen die blind of slechtziend zijn, jong en oud, zo volwaardig mogelijk te laten deelnemen aan de maatschappij. Projecten die de zelfredzaamheid en participatie verbeteren en zorgen voor meer onderlinge verbinding tussen ziende en niet-ziende mensen.
Meer informatie: steunBartimeus.nl

Vereniging Bartiméus Sonneheerdt