Miniconferentie Nanogeneeskunde kankerbestrijding

Een nieuw wapen tegen kanker is volop in ontwikkeling: nanogeneeskunde. Op 2 februari 2017 schetsen diverse onderzoekers in dit vakgebied de stand van zaken tijdens de miniconferentie Nanogeneeskunde; naar een toekomst voor elke kankerpatiënt.

Tijdens deze miniconferentie komt het belang en de stand van zaken van nanogeneeskunde in oncologie en het kankeronderzoek in Nederland aan bod. Specifieke voorbeelden van nieuwe ontwikkelingen en toepassingen van nanomedicijnen in de behandeling van kanker zullen de revue passeren, waarbij vooral het belang van nanogeneeskunde voor de patiënt centraal staat. Deze bijeenkomst is toegankelijk voor alle geïnteresseerden.

Op het programma staan lezingen van dr. Joost Pouw (Universiteit Twente), dr. Gabri van der Pluijm (LUMC), dr. Pieter Gaillard (2-BBB Medicines B.V.) en andere onderzoekers. Zij spreken onder meer over het gebruik van nanodeeltjes voor de behandeling van verschillende soorten kanker.

Deze miniconferentie wordt georganiseerd door NanoNextNL, KWF Kankerbestrijding en NWO-domein TTW in het kader van het wereldwijde event Nano World Cancer Day 2017.

Datum en locatie:
- Dinsdag 2 februari 2017
- 9.30 uur tot 13.00 uur
- Locatie: Utrecht - Stadskasteel Oudaen
(http://www.oudaen.nl/web/nl/23_route.htm)
Oudegracht 99, 3511 AE Utrecht

Aanmelden is gratis en kan via de registratiepagina op Eventbrite.

NanoNextNL