VICELAND LANCEERT OP 1 MAART IN NEDERLAND

De lifestyle- en cultuurzender van VICE lanceert op Ziggo kanaal 26

Amsterdam, 24 Januari 2017, VICELAND is vanaf 1 maart in Nederland te zien. Dat maakt VICE Media, het wereldwijde mediabedrijf dat zich op jongeren richt, vandaag bekend. De 24-uurs tv-zender zal de eerste maanden via Ziggo te ontvangen zijn op kanaal 26. Na deze introductiefase volgt volledige distributie.

Jongerencultuur
In lijn met VICE, zal de tv-zender verhalen brengen van over de hele wereld. Dit altijd met de voor VICE kenmerkende en unieke blik op de jongerencultuur, waar wordt ingezoomd op onder andere muziek, eten, identiteit, seks, mode en sport. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze is als co-president van de zender - naast CCO Eddy Moretti - verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal.

Lokale documentaire Census
Naast internationale content, zal de zender ook lokaal geproduceerde content bevatten. Zo start de zender met Nederland Census, een documentaire waarin jongeren uit het hele land hun mening geven over zichzelf, politiek, drugs, seks, liefde, geld en klimaatverandering. De documentaire laat zien hoe het is om jong te zijn in Nederland. De programmering van VICELAND NL bevat verder internationale series als Gaycation (met Ellen Page), Noisey (met Zach Goldbaum), F*ck That's Delicious (met Action Bronson), Hate Thy Neighbor (met Jamali Maddix), States of Undress (met Hailey Gates), en Black Market (met Michael K. Williams).

Nederland vierde land voor Europese lancering
VICELAND werd in februari 2016 gelanceerd in de Verenigde Staten en Canada en later in Groot Brittannië, Ierland, Frankrijk, Australië en Nieuw-Zeeland, en heeft aangekondigd te lanceren in Sub-Sahara-Afrika. Tegelijk met de lancering in Nederland, zal VICELAND ook in België vanaf 1 maart te zien zijn via Telenet (kanaal 21 in Vlaanderen en 137 in Brussel). Eind 2017 moet de zender in 51 landen te ontvangen zijn.
VICE heeft de afgelopen jaren een wereldwijde reputatie opgebouwd in het produceren van kwalitatief hoogwaardige videocontent voor millennials en heeft innovatieve partnerships met bedrijven als Snapchat, YouTube, HBO en 20th Century Fox.

--- EINDE PERSBERICHT ---

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie en interviewverzoeken neem contact op met:

Het PR Bureau
Senna Ceulemans
E Senna@hetprbureau.nl
T 020 670 22 32

Over VICELAND
VICELAND is een internationaal televisienetwerk onder leiding van en geproduceerd door het grootste mediamerk ter wereld dat zich op jongeren richt, VICE. VICELAND werd in februari 2016 gelanceerd in de Verenigde Staten en Canada en afgelopen september in Groot Brittannië. VICE heeft aangekondigd in 51 territoria te lanceren in 2016 en 2017, waaronder Frankrijk, India, het Midden-Oosten, Sub-Sahara-Afrika, Zuidoost-Azië, Australië en Nieuw Zeeland.
Het VICELAND-netwerk bestaat uit lineaire en digitale kanalen, en wordt volledig in-house ontwikkeld. De programmering voegt iets toe aan het huidige tv-aanbod, onder andere omdat de series allemaal met een scherp perspectief gemaakt zijn. Met het uitzenden van Emmy Award genomineerde programma's, heeft de zender een cultureel relevante reputatie gebouwd onder jongeren met een sterke internationale blik op muziek, eten, nieuws, technologie, seks, mode en meer.
De huidige programmering van de zender bevat series als Gaycation met Ellen Page, Black Market met Michael K. Williams, Fuck That's Delicious met Action Bronson, Woman met Gloria Steinem en Eddie Huangs' Huangs'w World.
VICE wil hiermee een stem zijn voor jongeren en hen een alternatief perspectief bieden die vaak genegeerd wordt door de traditionele media. VICE streeft ernaar samen te werken met de meest getalenteerde en creatieve mensen op de wereld om award winnende programma's te produceren die jongeren over de hele wereld aanspreken.
Over VICE
VICE is het grootste mediamerk ter wereld dat zich op millennials richt. In 1994 kwam het eerste tijdschrift uit in Canada, en inmiddels zit VICE in bijna veertig landen. De documentaires, programma's en artikelen die VICE maakt worden gedeeld via online, lineaire, mobiele en sociale kanalen, en zo worden iedere maand honderden miljoenen mensen bereikt. VICE bestaat uit een internationaal netwerk van digitale platformen, een televisie- en filmproductiebedrijf, een tijdschrift, een platenlabel, een in-house creatief bureau en een uitgeverij.
De verhalen, producties en programma's van VICE hebben onderscheidingen gekregen van onder andere de Academy of Television Arts & Sciences, de Peabody Awards, het Sundance Film Festival, PEN Center, Cannes Lions, Frontline Club, Knight Foundation, American Society of Magazine Editors, LA Press Club, de Webby Awards en AMMA awards.

VICELAND