Stichting Vluchteling: 145.000 euro voor vluchtelingen in Servië

Stichting Vluchteling stelt per direct 1,45 ton ter beschikking voor het bieden van verwarmde opvangplekken in de officiële opvangcentra voor migranten en vluchtelingen in Servië. Stichting Vluchteling deelt ter plekke dekens en matrassen, warme kleding, heaters en stapelbedden uit in een gebied waar de temperatuur komend weekend wederom daalt tot -10 graden Celsius.

Dat kondigde Tineke Ceelen, directeur van Stichting Vluchteling vandaag aan, vlak voor haar bezoek aan de Servische hoofdstad Belgrado. Daar brengt ze een kort bezoek aan een veilige opvangplek voor moeders en hun kinderen en een verlaten pakhuis waar migranten en vluchtelingen verblijven die weigeren naar de overheidsfaciliteiten te verhuizen. Daarnaast zal ze spreken met het team hulpverleners ter plekke.

Tineke Ceelen komt vrijdag 20 januari terug uit Servië en is vanaf 14:00 uur beschikbaar voor interviews. Voor meer informatie bel met Laurens Roes 06-21 11 85 15 of mail laurensroes@vluchteling.nl

Stichting Vluchteling giro 999