PMT én deelnemers het best af met Munt Hypotheek

Munt Hypotheken is door financiële intermediairs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2016. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van De Nationale Hypotheekbond onder 441 onafhankelijke intermediairs. PMT is één van de oprichters van Munt Hypotheken.

Benne van Popta, bestuursvoorzitter namens werkgevers van PMT: “We feliciteren Munt Hypotheken van harte met deze erkenning. Munt Hypotheken hanteert gunstige voorwaarden voor particulieren, bijvoorbeeld bij het aflossen.

Bovendien is hypotheekverstrekking voor PMT een goede belegging: de afgelopen jaren hebben de hypotheken aan onze beleggingsverwachtingen voldaan. Ze leveren veel meer rendement op dan staatsobligaties, terwijl het risico vergelijkbaar is en dat is uiteindelijk gunstig voor onze deelnemers.” Eind volgende maand hoopt Munt Hypotheken de 30.000e hypotheek te verstrekken.

Munt Hypotheken bestaat sinds 2014. PMT is één van de initiatiefnemers van het hypotheeklabel, met een investering van € 1 miljard. In 2015 is dit verhoogd naar € 2 miljard en eind december 2016 heeft PMT zijn hypotheekbeleggingen via Munt Hypotheken verhoogd naar € 3 miljard. De hypotheekbeleggingen maken daarmee circa 5% van de totale beleggingsportefeuille uit.

In het onderzoek is gekeken naar elf losse tevredenheidsaspecten, waaronder responstijd, nazorg, klachtenafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten, innovatie in producten en dienstverlening en duidelijkheid in communicatie. Munt Hypotheken scoorde heel goed op rente- en aflosfaciliteiten, duidelijkheid in communicatie en op het aanvraag- en acceptatieproces.

Geplaatst in:

NOOT VOOR DE REDACTIE
Heeft u vragen n.a.v. dit persbericht dan kunt u contact opnemen met Ria van der Steen, woordvoerder PMT, telefoonnummer 06 18306517 of rvs@bpmt.nl.

OVER PENSIOENFONDS METAAL EN TECHNIEK

PMT is het grootste marktpensioenfonds van Nederland. Het fonds werkt voor ongeveer 33.000 ondernemingen, waarin bijna 378.000 werknemers op dit moment een pensioen opbouwen. Tel daarbij op de deelnemers die niet langer een pensioen bij het fonds opbouwen, maar dat voorheen wel deden (rond 655.000) en de personen die al een uitkering ontvangen (ca. 205.000) en het totaal aantal deelnemers is meer dan één miljoen. De klanten van Pensioenfonds Metaal en Techniek zijn de werkgevers en werknemers in de volgende branches:
metaalbewerking
loodgieters- en fitters;
centrale verwarming;
elektrotechniek;
carrosseriebouw;
autoschadeherstel
garages;
motorenrevisie;
reparatie kantoormachines;
goud- en zilvernijverheid;
galvaniserende industrie;
rijwielen;
modelmakers;
isolatie;
diamantindustrie;
koeltechniek.

Over MUNT Hypotheken
MUNT Hypotheken is een hypotheekaanbieder die aan adviseurs en hun klanten transparante hypotheken aanbiedt met hele goede en eerlijke voorwaarden, scherpe rentes en een duidelijk, snel en zorgeloos aanvraagproces. MUNT Hypotheken verstrekt hypotheken op basis van kapitaal van Nederlandse pensioenfondsen. Meer infomatie: www.munthypotheken.nl.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Matthijs Rutten, matthijs@mediatic.eu of 06-44961881.

Pensioenfonds Metaal en Techniek

Rijswijk