Safenames geeft netwerkbeveiliging een boost met Level 3 DDoS Mitigation

Met een capaciteit van 4,5 Tbps om aanvallen af te wenden, kan Level 3 verkeer snel omleiden voor directe bescherming

LONDEN, 18 januari 2017 /PRNewswire/ -- Safenames [http://www.safenames.net/Resources/CustomerTestimonials.aspx] biedt domeinnaamregistratie en is nu voorzien van betere bescherming tegen DDoS-aanvallen (Distributed Denial of Service). De Level 3 Communications DDoS Mitigation-oplossing leidt het verkeer van Safenames om via zijn scrubbinginfrastructuur. Dit zorgt voor bescherming die bijna in realtime gebeurt, en dat alles met slechts een druk op de knop.

Safenames heeft DDoS Mitigation van Level 3 ingezet met een flowgebaseerde monitoringservice waarmee 24/7 ondersteuning worden geboden door een team van beveiligingsexperts die in wereldwijde Security Operations Centres (SOC's) van Level 3 werkzaam zijn. De Level 3 DDoS Mitigation-service beschermt IP-domeinen van Safenames-klanten tegen verschillende aanvalsvectoren en beveiligt Safenames' eigen infrastructuur.

Level 3 is al drie jaar de primaire netwerkprovider van Safenames nadat het Level 3 had gekozen vanwege diens robuuste netwerk en wereldwijde schaal. De aankondiging komt nadat Level 3 een Point of Presence (PoP) plaatste in het onlangs door Safenames verworven datacenter in de Midlands in Groot-Brittannië.

Belangrijke feiten over DDoS:

-- In september 2016 verbeterde Level 3 zijn DDoS Mitigation-oplossing door
Border Gateway Protocol Flowspec
[http://news.level3.com/2016-09-12-Enterprises-Struggling-to-Defend-Agai
nst-DDoS-Attacks-Now-Benefit-from-Enhanced-Mitigation] wereldwijd in te
zetten. Dit is een technische capaciteit waarmee een extra laag wordt
toegevoegd aan de Level 3-backbone voor snelle beperking van de
dreiging, het afwenden van volumineuze aanvallen en een veiliger netwerk
voor klanten.
-- Iedere dag weet het beveiligingsteam van Level 3 de effecten van circa
100 DDoS-aanvallen te beperken.
-- SOC-experts van Level 3 staan ter beschikking om extra context te geven
en, waar nodig, bedreigingen te beperken of DDoS-aanvallen te escaleren.
-- Meer dan 30 procent van de DDoS-aanvallen heeft een omvang van 10 Gbps
of meer volgens de Level 3 Threat Research Labs. Aanvallen van
dergelijke omvang schakelen de services van een gemiddelde onderneming
op internet uit.
-- Recent onderzoek [http://blog.level3.com/security/grinch-stole-iot/]
naar IoT-bedreigende malware door Level 3 Threat Research Labs toont aan
dat veel verbonden apparaten risico lopen en aanvallen van meer dan 600
Gbps mogelijk maken. Deze stijging in omvang duidt op een behoefte aan
grotere risicobeperkende capaciteit.
-- Level 3 heeft een capaciteit van circa 4,5 Tbps om DDoS-aanvallen te
incasseren.
-- Level 3 heeft op dit moment elf scrubbingcenters op vier continenten.
Locaties zijn onder meer São Paulo, Frankfurt, Londen, Hongkong, Tokio,
Singapore, Chicago, Dallas, Los Angeles, New York en Washington, D.C.
-- DDoS-aanvallen hebben grote financiële gevolgen voor bedrijven die
omzet genereren uit hun services aan klanten op internet.
-- Volgens recent onderzoek
[http://www.level3.eu.com/EMEAConnectedEnterpriseUK] dat werd uitgevoerd
met IDG Connect, zijn verlies van reputatie en klantvertrouwen de
grootste zorgen die West-Europese bedrijven hebben ten aanzien van
databeveiliging.

Belangrijke citaten:

Andrew Edison, SVP of Sales, EMEA, Level 3

"Data en netwerken zijn de levensaders van vrijwel ieder bedrijf. We streven ernaar een portfolio van services te bieden waarmee onze klanten op efficiënte en veilige wijze aan de groei van hun bedrijf kunnen werken in een tijd waarin de bedreigingen steeds groter worden. De services die Level 3 biedt om de effecten van DDoS-aanvallen te beperken, zorgen voor cruciale bescherming tegen aanvallen en halen eventuele zorgen weg. Dankzij ons brede zicht op het bedreigingslandschap, kunnen we vele bedreigingen onderzoeken en detecteren, en kunnen we de impact ervan beperken voordat ze de klant bereiken."

Gavin Mills, salesdirector, Safenames

"We hebben grote klanten die bescherming op het hoogste niveau vereisen tegen de toenemende bedreiging van cyberaanvallen. Doordat we kunnen vertrouwen op de netwerkgebaseerde beveiliging van Level 3, kunnen we onze klanten meer gemoedsrust bieden. Online actief zijn met een wereldwijde infrastructuurprovider als Level 3 geeft ons de perfecte gelegenheid om onze werkzaamheden internationaal uit te breiden."

Meer informatiebronnen:

-- Bekijk de video voor meer informatie over de rol van het netwerk in
cyberbeveiliging
[https://www.youtube.com/watch?v=aH_Z-pZLE-s&list=PLR-K5vvet5OQEtLdhnJGK
zWAkqgx0ATQ3&index=1]
-- Bekijk de video. Bekijk hoe Level 3 netwerkgebaseerde beveiliging
[https://www.youtube.com/watch?v=ZIl9qM4xN98&index=3&list=PLR-K5vvet5OQE
tLdhnJGKzWAkqgx0ATQ3] benadert
-- Lees meer over Level 3 DDoS Mitigation
[http://www.level3.com/en/products/ddos-mitigation/]

Over Level 3 Communications

Level 3 Communications, Inc. is een Fortune 500-onderneming die lokale, nationale en internationale communicatieservices biedt aan ondernemingen, overheidsinstanties en serviceproviders. Het uitgebreide portfolio dat Level 3 biedt met veilige, beheerde oplossingen omvat vezel- en infrastructuuroplossingen, IP-gebaseerde voice- en datacommunicatie, grootschalige Ethernet-services; video- en contentdistributie, datacenter- en cloudgebaseerde oplossingen. Level 3 bedient klanten in meer dan 500 markten in meer dan 60 landen in een wereldwijd servicesplatform op basis van privévezelnetwerken op drie continenten, verbonden door uitgebreide onderzeese faciliteiten. Ga voor meer informatie naar www.level3.com [http://www.level3.com/] of leer ons kennen op Twitter, Facebook en LinkedIn.

© Level 3 Communications, LLC. Alle rechten voorbehouden. Level 3, Vyvx, Level 3 Communications, Level (3) en het Level 3-logo zijn ofwel gedeponeerde servicemerken of servicemerken van Level 3 Communications, LLC en/of een van diens gelieerde ondernemingen in de Verenigde Staten en elders. Andere servicenamen, productnamen, bedrijfsnamen of logos in dit bericht zijn de handels- of servicemerken van hun respectieve eigenaars. Level 3-services worden geleverd door dochterondernemingen van Level 3 Communications, Inc.

Toekomstgerichte uitspraken

Een aantal uitspraken in dit persbericht is van een toekomstgerichte aard en is gebaseerd op de huidige verwachtingen of meningen van het management. Deze toekomstgerichte uitspraken zijn geen garantie voor prestaties en zijn onderhevig aan diverse onzekerheden en andere factoren die buiten de controle van Level 3 liggen en die ertoe kunnen leiden dat daadwerkelijke gebeurtenissen sterk afwijken van die die worden besproken in of geïmpliceerd door de uitspraken. Belangrijke factoren die Level 3 zouden kunnen verhinderen om de vermelde doelstellingen te realiseren zijn onder andere, maar niet beperkt tot, het vermogen van het bedrijf om: omzet uit haar services te verhogen om doelstellingen voor financiële en operationele prestaties te realiseren; effectieve ondersteunende systemen te ontwikkelen en bij te houden; systeem- en netwerkstoringen of -onderbrekingen te beheren; schending van de beveiligingsmaatregels voor het netwerk- en computersysteem af te wenden; nieuwe services te ontwikkelen die voldoen aan de vereisten van klanten en acceptabele marges genereren; de toekomstige uitbreiding of aanpassing van het netwerk te beheren om concurrerend te blijven; intellectuele-eigendoms- en eigendomsrechten te verdedigen; risico's te beheren die te maken hebben met de onzekerheid van de wereldwijde economie; voortdurende of versnelde afname in marktprijzen voor communicatieservices te beheren; capaciteit te verwerven voor haar netwerk bij andere providers en haar netwerk met voordelige voorwaarden te koppelen aan andere netwerken; nieuwe acquisities met succes te integreren; op effectieve wijze om te gaan met risico's op politiek of juridisch vlak, in de regelgeving, op het gebied van buitenlandse valuta of andere risico's waaraan de onderneming wordt blootgesteld door aanzienlijke internationale activiteiten; kwetsbaarheid voor voorwaardelijke verplichtingen te verkleinen; en om aan alle voorwaarden van haar schuldverplichtingen te voldoen. Extra informatie over deze en andere belangrijke factoren zijn te vinden in de deponeringen van Level 3 bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (Commissie van Toezicht op het effecten- en beurswezen). Uitspraken in dit persbericht dienen in het licht van deze belangrijke factoren te worden geëvalueerd. Level 3 is niet verplicht en doet nadrukkelijk afstand van een dergelijke verplichting om de toekomstgerichte uitspraken bij te werken of te wijzigen, ofwel op basis van nieuwe informatie, gebeurtenissen in de toekomst of anderszins.

Media: Investeerders:

Beatrice Martin-Vignerte Mark Stoutenberg

+44 0330 060 7342 +1 720 888 2518

beatrice.martin-vignerte@level3.com mark.stoutenberg@level3.com

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/144115/level_3_communications_logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/144115/level_3_communications_logo.jpg]

Photo: http://mma.prnewswire.com/media/144115/level_3_communications_logo.jpg

Level 3 Communications, Inc.

Web site: http://www.level3.com/

PR Newswire