Persuitnodiging: manifest 'Nú investeren in onderwijs van morgen'

Op 19 januari presenteert de PO-Raad in samenwerking met diverse andere partijen het manifest 'Nú investeren in onderwijs van morgen'. Onderwijs, ouders en marktpartijen maken zich daarin samen sterk om te zorgen voor een goede inzet van ICT in het funderend onderwijs. Daarmee kunnen we leerlingen meer onderwijs op maat bieden, voorkomen we een digitale kloof in de maatschappij, en kunnen we de administratieve werklast voor leraren verminderen. In de verkiezingsprogramma's van veel politieke partijen ontbreekt aandacht voor dit belangrijke thema. Met een nieuw kabinet op komst, kan dat grote gevolgen hebben. Als we niet nu investeren, lopen onze leerlingen achterstanden op en missen zij later aansluiting op de arbeidsmarkt, stellen de betrokken partijen.

U bent van harte uitgenodigd om bij de presentatie van het manifest aanwezig te zijn en zo ook uw stem te laten horen. Tijdens de presentatie debatteren we hierover met Kamerleden en deskundigen. De negenjarige Guido Sibering zal het manifest aanbieden. Sibering werd geboren zonder linkerhand. Hij regelde zelf dat zijn eigen prothese werd ge3D-print. Een mooi voorbeeld van hoe kinderen al op jonge leeftijd bezig zijn met innovatie en ICT.

Het onderwijs mag niet achterblijven, vinden PO-Raad, VO-raad, AVS, GEU, Kennisnet, Ouders & Onderwijs, de Rolf groep, Heutink, Heutink ICT, BaB, VDOD en FvOv. Zij ondertekenen het manifest donderdag.

Geplaatst in:

Datum: donderdag 19 januari 2017
Tijd: 15.15 uur tot 17.00 uur, inloop vanaf 15:00 uur
Waar: Dudok, Hofweg 1A, Den Haag

------------------------------------------------------------------------------------------
Over de PO-Raad
De PO-Raad is de sectororganisatie voor het primair onderwijs. Daartoe behoren het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het (voortgezet) speciaal onderwijs. De sector telt ruim 7000 scholen en 1,5 miljoen leerlingen.
Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ad Veen, woordvoerder van de PO-Raad. Telefoonnummer: 06-13969004. E-mail: a.veen@poraad.nl

PO-Raad