NEOS en Spotcap gaan samenwerken

De samenwerking biedt de financiële adviseur een breder financieringsalternatief

Amsterdam, 16 januari 2017 - Vandaag kondigen de direct lenders NEOS en Spotcap aan per 1 februari samen te gaan werken door complementaire financieringsoplossingen aan te bieden. Ondernemers kunnen via hun financieel adviseur gebruik maken van de diensten van beide partijen. Dit biedt de mogelijkheid om financiering aan te vragen vanaf Euro10.000 tot Euro10.000.000, waarbij de leningen ook gestapeld kunnen worden.

Nog altijd is het moeilijk voor ondernemingen om hun financieringsbehoefte in te vullen. NEOS en Spotcap bundelen daarom hun krachten om hun netwerk van financieel adviseurs beter te kunnen ondersteunen met als doel een breder gedegen financieringsalternatief te bieden. De financiers zijn complementair aan elkaar: zo biedt Spotcap flexibele werkkapitaalfinanciering tot Euro250.000 en NEOS leningen vanaf Euro250.000.

Spotcap NEOS Business Finance

- Minimale jaaromzet: Euro200.000
- Leningomvang: Euro10.000 -
Euro250.000
- Looptijd: tot 12 maanden
- Minimale jaaromzet: Euro600.000
- Leningomvang: Euro250.000 - Euro10.000.000
- Looptijd: 2 tot 7 jaar

Dankzij de samenwerking kunnen adviseurs ondernemers financieringsmogelijkheden bieden, zoals:
- Een bedrijf dat gefinancierd is door Spotcap en verder groeit kan bij NEOS terecht voor een grotere financiering met een langere looptijd.
- Een bedrijf met een lening bij NEOS heeft behoefte aan extra werkkapitaal om seizoenfluctuaties op te vangen of een project voor te financieren, waar Spotcap dan in kan voorzien.

Het streven van deze complementaire samenwerking is om de financieel adviseur meer gemak en bredere mogelijkheden te bieden om ondernemers te voorzien in hun financieringsbehoeften. NEOS en Spotcap bieden hun financieringen complementair en zelfstandig aan. De direct lenders opereren onafhankelijk op het gebied van kredietanalyse en kredietverlening.

EINDE BERICHT

Spotcap