Marleen Zuijderhoudt nieuwe voorzitter Ronald McDonald Huis Den Haag

Marleen Zuijderhoudt is per 1 januari 2017 benoemd tot voorzitter van het bestuur van Ronald McDonald Huis Den Haag.

In Ronald McDonald Huis Den Haag logeren ouders en broertjes en zusjes van kinderen die zijn opgenomen in het Juliana Kinderziekenhuis. Het Huis is gelegen op derde verdieping van het Juliana Kinderziekenhuis en is meer dan een bed vlakbij het zieke kind; het is voor ouders ook een plek om tot rust te komen en steun te vinden bij andere ouders en vrijwilligers. Er zijn faciliteiten zoals een keuken, speelhoek, wasruimte en zitkamers, zodat het gezinsleven nog enigszins kan doorgaan.
Naast het Huis in Den Haag, valt ook de Ronald McDonald Huiskamer in het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft onder verantwoordelijkheid van het bestuur van het Ronald McDonald Huis Den Haag.

Marleen Zuijderhoudt vindt het een eer om vanuit haar rol als voorzitter een verschil te maken voor zieke kinderen en hun ouders: "Een ziek kind kan niet zonder zijn ouders. Ronald McDonald Huis Den Haag krijgt geen subsidie en is afhankelijk van donateurs, sponsors en vrijwilligers. Ik ben dan ook blij dat ik actief kan meewerken om de continuïteit van dit belangrijke werk te waarborgen." Zuijderhoudt is zelfstandig consultant en bestuurder en deed eerder bestuurservaring op bij maatschappelijke organisaties als Fonds Slachtofferhulp. Ook was ze lid van de Raad van Toezicht van St Franciscus/Vlietland Ziekenhuis en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen.

Marleen Zuijderhoudt neemt de plaats in van Susan Baart, die de functie acht jaar lang bekleedde en vanaf april 2017 toetreedt tot de Raad van Toezicht van het Ronald McDonald Kinderfonds. Onder haar voorzitterschap heeft het Ronald McDonald Huis Den Haag een aantal grote ontwikkelingen doorgemaakt. Zo is de nieuwbouw van het Huis ín het Juliana Kinderziekenhuis een feit geworden en is er een Ronald McDonald Huiskamer geopend in het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft.

Voor meer informatie en interviews kunt u contact opnemen met: Karin van Nistelrode, teammanager communicatie & marketing van het Ronald McDonald Kinderfonds, tel. 06 54 21 30 98, k.vannistelrode@kinderfonds.nl

Over Ronald McDonald Kinderfonds
Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt er al ruim 30 jaar voor dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar kunnen zijn, door het aanbieden van 13 'logeerhuizen' voor ouders en broertjes en zusjes van zieke kinderen vlak bij het ziekenhuis, 12 Huiskamers waar kinderen even kunnen vergeten dat ze ziek zijn en 3 vakantiehuizen voor zorgintensieve kinderen en hun ouders. Het Ronald McDonald Kinderfonds ontvangt geen subsidie en functioneert dankzij vrijwilligers, sponsors en donaties.

Ronald McDonald Kinderfonds