Internationale Vereniging voor Trombose en Hemostase Gaat Samenwerking Aan Met Wiley om Nieuw Open Access-Tijdschrift te Lanceren

Research and Practice in Thrombosis and Haemostasis (RPTH), de Nieuwe Intercollegiaal Getoetste E-Publicatie voor de Mondiale Wetenschappelijke Gemeenschap Nu Open Voor Inzendingen

CHAPEL HILL, North Carolina, 10 januari 2017 /PRNewswire/ -- De Internationale Vereniging voor Trombose en Hemostase (ISTH, International Society on Thrombosis and Haemostasis [http://www.isth.org/]) heeft aangekondigd dat ze samen met John Wiley and Sons, Inc. het nieuwe open access-tijdschrift, Research and Practice in Thrombosis and Haemostasis (RPTH), van de vereniging zal lanceren. Het eerste nummer zal verschijnen ter gelegenheid van het Congres 2017 van de ISTH [http://www.isth2017.org/] in Berlijn, Duitsland, van 8 tot 13 juli.

Ter aanvulling op het bekendste tijdschrift van de vereniging, Journal of Thrombosis and Haemostasis (JTH), zal RPTH een innovatief en nieuw open access-platform bieden voor de wetenschap en voor discussies onder onderzoekers, clinici en patiënten. Er zal een ruim gamma van soorten artikelen worden gepubliceerd over het breedst mogelijke spectrum van thema's die te maken hebben met trombose, hemostase en aanverwante kwesties. Er zal vooral aandacht worden besteed aan onderzoeken van multidisciplinaire onderzoeksgroepen, studies uit opkomende onderzoeksgebieden en uit ondervertegenwoordigde regio's in de wereld.

Mary Cushman, M.D., M.Sc., hoogleraar geneeskunde aan het Larner College of Medicine dat deel uitmaakt van de Universiteit van Vermont, en directeur van het trombose- en hemostaseprogramma van het Medisch Centrum van de Universiteit van Vermont in de Verenigde Staten, zal leiding geven aan de lancering van het tijdschrift als zijn inaugurele hoofdredacteur. In het redactieteam dat samenwerkt met Dr. Cushman zitten er vertegenwoordigers van alle delen van de wereld, waaronder Pantep Angchaisuksiri (Thailand), Cihan Ay (Oostenrijk), Suzanne Cannegieter (Nederland), Adam Cuker (VS), Susan Kahn (Canada), Fiona Newell (Australië), Yotis Senis (VK) en Alisa Wolberg (VS).

"RPTH belichaamt het huidige tijdperk van interdisciplinaire wetenschappelijke ontdekking en nieuwe methoden om kennis te delen", aldus Cushman. "Door voort te bouwen op zijn open access en zijn online-only formaat, zal RPTH onbeperkt toegang bieden tot wetenschappelijke resultaten van over de hele wereld als een 'levend tijdschrift' en een belangrijke katalysator voor digitale discussies. Tegelijkertijd zal het er ook voor zorgen dat het publiek gemakkelijk toegang heeft tot onderzoeksbevindingen".

RPTH, een publicatie in samenwerking met Wiley [http://www.wiley.com/WileyCDA/], is geïnteresseerd in basis-, klinisch, translationeel en demografisch onderzoek evenals onderzoek op het gebied van de volksgezondheid. Het tijdschrift is op zoek naar studies en tests met betrekking tot de kwaliteit van de zorg, resultaten, verspreidings- en implementatiewetenschap, waaronder werk over nieuwe zorgverstrekking, vooral in gebieden met een gebrek aan middelen wereldwijd.

Het tijdschrift accepteert nu inzendingen. Bezoek http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002/(ISSN)2475-0379 [http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002/(ISSN)2475-0379] voor meer informatie en om een artikel in te zenden. Volg RPTH op Twitter @RPTHJournal [https://twitter.com/RPTHjournal].

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/454627/ISTH_Logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/454627/ISTH_Logo.jpg]

Photo: http://mma.prnewswire.com/media/454627/ISTH_Logo.jpg

International Society on Thrombosis and Haemostasis

CONTACT: Louise Bannon, Directeur Marketing + Lidmaatschap, InternationalSociety on Thrombosis and Haemostasis, +1 919-929-3807,Louise_Bannon@isth.org