Jongeren organiseren symposium over het zelfgekozen levenseinde

De NVVE Jongeren organiseren op zaterdag 11 februari hun jaarlijkse symposium in Utrecht.

Euthanasie en jongeren is geen vanzelfsprekende combinatie. Daarom houden NVVE Jongeren op 11 februari 2017 het derde symposium voor jongeren onder de 40. Tijdens dit symposium kunnen zij praten en discussiëren over uiteenlopende vragenstukken omtrent het zelfgekozen levenseinde. Er zijn verschillende lezingen en een debat. De bijeenkomst is voor alle jongeren (tot 40 jaar jaar) die geïnteresseerd zijn in dit thema, zowel leden als niet-leden.

Op het symposium zal Willeke Stadtman, arts bij de Levenseindekliniek, vertellen over de misverstanden bij euthanasie en hulp bij zelfdoding en zal John Bos, (lid Medische Adviesraad NVVE) een inzicht geven in de praktijk van het euthanasieverzoek. In de middag zal het debat worden aangegaan omtrent de actualiteiten over voltooid leven en euthanasie in de psychiatrie.

De bijeenkomst vindt plaats op zaterdag 11 februari 2017 in het Beatrixgebouw aan het Jaarbeursplein te Utrecht, van 13.00 tot 16.30 uur.

Mis het niet. Kom luisteren, meepraten en stel je vragen. Inschrijven voor het symposium kost 5 euro en kan via nvve.nl/jongeren. Daar staat ook het programma.

De NVVE Jongeren zijn opgericht in 2013 door jonge leden van de NVVE om het zelfgekozen levenseinde van jongeren bespreekbaar te maken.

Persvoorlichters:
Sebastiaan Hattink en Stefanie Michelis