TVM foundation doneert € 3.000,- aan Dorpsbelangen Hoogersmilde

Op vrijdag 6 januari heeft Mindert van der Velde, bestuurslid van Dorpsbelangen Hoogersmilde, een cheque ontvangen ter waarde van Euro 3.000,- van de TVM foundation. Dirk Jan Klein Essink, bestuurslid van de TVM foundation reikte de cheque uit aan een aantal bestuursleden van Dorpsbelangen Hoogersmilde.

Ontmoetingsplaats
Mede door deze donatie is de Multifunctionele Hogersmildiger Ontmoetingsplek (MHOP) gerealiseerd. 'Het is een ontmoetingsplaats voor jong en oud in Hoogersmilde', aldus Mindert van der Velde. 'Het is een overkapping die als rustplaats voor ouderen en jongeren fungeert. De ontmoetingsplaats is mede multifunctioneel door de plek. Het staat bij de beweegcourt en de al bestaande pannakooi, tussen het transformaterhuisje en de jeu de boules baan in. De gebruikers van deze faciliteiten kunnen ook gebruik maken van de ontmoetingplaats. Daarnaast wordt het gebruikt als bushalte voor de buurtbus, waarmee we een veilige en droge wachtplaats hebben gecreëerd'.

Donatie van de TVM foundation
De ontmoetingplaats wordt nog voorzien van zonnepanelen. 'Door het plaatsen van zonnepanelen op de overkapping kunnen we de verlichting laten branden, ook bij de beweegcourt en pannakooi. Inwoners van Hoogersmilde kunnen hierdoor langer gebruik maken van de faciliteiten in de avonduren. De ontmoetingsplaats levert een positieve bijdrage aan het dorp. Vrijwilligers uit het dorp hebben meegeholpen met de bouw. Jong en oud kwamen samen om het te realiseren', vertelt Van der Velde enthousiast. 'Fantastisch dat een project zo wordt omarmd door jong en oud uit Hoogersmilde. Het is mooi om te zien dat de donatie van de TVM foundation hieraan heeft kunnen bijdragen. Onze relatie Transportbedrijf Vredeveld uit Hoogersmilde heeft het project voorgedragen', aldus Dirk Jan Klein Essink, bestuurslid van de TVM foundation.

Ook in aanmerking komen voor een donatie?
De Coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Leden/klanten die bij TVM verzekerd zijn kunnen een aanvraag doen bij de stichting. De stichting ondersteunt maatschappelijke initiatieven. Ook een project voorstellen aan de TVM foundation? Meer informatie over de initiatieven, de voorwaarden en over hoe u een aanvraag indient, vindt u op www.tvmfoundation.nl.

Op de afbeelding v.l.n.r. Dirk Jan Klein Essink (bestuurslid TVM foundation), Richard Vredeveld (Transportbedrijf Vredeveld) en Mindert van der Velde (Dorpsbelangen Hoogersmilde).

Meer informatie over het bovenstaande kunt u krijgen bij Annetta de Vries-Tabak, manager Communicatie en Marketing van TVM verzekeringen en bestuurslid van de TVM foundation. Zij is bereikbaar via telefoonnummer: 06-31948778.

TVM Verzekeringen

Hoogersmilde