HEMA lanceert loyaliteitsprogramma voor miljoenen klanten

Amsterdam, 9 januari 2017. HEMA lanceert in Nederland een loyaliteitsprogramma voor haar klanten onder de naam 'meer HEMA'. Zowel met een digitale klantenpas in de vernieuwde HEMA app als met een fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten. Klanten die jarig zijn krijgen een gratis tompouce. HEMA zet deze stap omdat er onder haar trouwe klanten veel vraag is naar een klantenpas. Volgend jaar is het 'meer HEMA' programma ook voor klanten in het buitenland beschikbaar. De ambitie van HEMA is door te groeien naar een internationaal loyaliteitsprogramma in al hun gevestigde landen.

Klantenprogramma HEMA moet uitgroeien tot leukste in Europa
HEMA wil niet alleen trouwe klanten belonen met extra korting, maar ook klanten op basis van hun aankopen beter informeren over relevante producten en aanbiedingen. Klanten die meedoen met 'meer HEMA' krijgen voor iedere euro die ze besteden bij HEMA een punt (zowel in de winkel als online). En die punten kunnen worden ingewisseld voor digitale vouchers die korting geven op verschillende producten. Hierdoor kunnen klanten zelf kiezen op welke producten ze korting krijgen. Iedere maand wordt het aanbod van vouchers vernieuwd. In de toekomst worden meer diensten aan het klantenprogramma toegevoegd, zoals speciale events en het opslaan van kassabonnen in de app.

App en klantenpas
Iedereen die wil deelnemen aan het 'meer HEMA' klantenprogramma kan de vernieuwde HEMA-app downloaden of de bestaande HEMA app op de smartphone updaten. Er is ook een klantenpas beschikbaar voor in de portemonnee, al is dat niet nodig als je de app hebt. Met de app of de pas kunnen klanten heel eenvoudig punten sparen. De app is in alle winkels vanaf de telefoon te scannen. Online en in de app zijn het puntensaldo en de beschikbare vouchers te zien en te activeren. Tot 1 april krijgen nieuwe deelnemers aan het klantenprogramma, naast het standaard welkomstcadeau van 25 spaarpunten, ook nog eens 5 euro korting op hun volgende aankoop.

Adriana Hoppenbrouwer, Chief Marketing Officer van HEMA over het nieuwe klantenprogramma: "Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van HEMA, die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie van HEMA in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce. Het 'meer HEMA' programma stelt HEMA in staat om onze klanten nog beter te leren kennen. Op basis van die inzichten kunnen wij ze nog centraler stellen in alles wat we doen en steeds meer op maat met ze communiceren."

EINDE

Over HEMA
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 17.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. Echt HEMA.

Geplaatst in:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

HEMA B.V.
Afdeling Corporate communicatie / Nathalie Kruger