USA Motorreizen viert 25-jarig jubileum

In 2017 viert USA Motorreizen uit Hoevelaken het feit dat hun bedrijf 25 jaar bestaat. Sinds 1992 organiseren zij motorreizen in de USA. Dit is uitgegroeid tot negen verschillende groepsreizen waaraan jaarlijks zo'n 900 motorrijders aan meedoen, hiermee zijn ze buiten Amerika uitgegroeid tot marktleider. Dit jubileum wordt gevierd met de 'Baja Experience' tour in maart 2017 en diverse andere activiteiten, zoals een Jubileum Feestweekend in Nederland met een mooie rit, lekker eten en muziek.

Oprichter van USA Motorreizen Jos van de Port vertelt hoe het in 1992 begonnen is. ,,Motorrijden was toen hip en door de lage dollar werd het interessant om in de USA motoren te kopen en naar Nederland te verschepen. Als try-out gingen we met drie 'Easy Riders' en dat groeide al snel uit naar 175, het was een echte cowboy tijd''. Van de Port zag er wel business in en trok partner André Contant aan om de zaken professioneler aan te pakken. De website werd ontwikkeld, maar er werden ook kantoren in Keulen geopend, waarna Zwitserland, België en Engeland volgden. En voor dit jaar staat Spanje op de lijst. ,,Een trend is dat de deelnemers jonger zijn en er zijn meer stellen en dames dan in de beginjaren, de doelgroep sterft beslist niet uit, er zit nog voldoende toekomst in'', besluit Jos van de Port.

Zakenpartner André Contant laat weten dat USA Motorreizen een unieke formule hanteert. ,,We hebben in de USA een eigen motorpark opgebouwd in 25 jaar, onze uitvalsbasis is LA. Het is ook mogelijk om in 14 Amerikaanse steden, van Miami tot Seattle en van Chicago tot San Francisco, motoren bij ons te huren. De Fly&Bike arrangementen zijn steeds populairder bij stellen en vriendengroepen. Onze kracht zit ook in het enthousiaste team van eigen tourleiders, allemaal deskundig, gezellig en met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Iedere rit heeft een eigen tourleider. Het is onze passie en dat waarderen onze klanten want zo'n 50% komt terug en 5 tot 6 keer is geen uitzondering. Vaders komen terug met hun zoons of dochters, het is geen uitsluitende mannenwereld meer''.

USA Motorreizen is op motorbeurzen aanwezig en organiseert Informatie avonden op hun hoofdkantoor in Hoevelaken, hierbij krijgt u informatie over de 9 verschillende groepsreizen en andere activiteiten. Zie ook www.usamotorreizen.nl/contact/beurzen

Fotobijschriften:

Jos van de Port: ,,De deelnemers aan USA Motorreizen worden jonger en er zijn meer stellen en dames dan in de beginjaren''. Foto Theo Zuurman

Deelnemers genieten van adembenemende natuur op de routes door het weidse landschap van Amerika. Foto usamotorreizen.nl

Geplaatst in:

Noot voor de redactie: Voor vragen over dit persbericht kunt u contact opnemen met USA Motorreizen bv, Jos van de Port of André Contant, 033 - 258 07 91. USA Motorreizen staat tevens open om samen met uw uitgave een lezersreis/aanbieding te organiseren. Ook hiervoor kunt u contact opnemen met Jos of André.

USA Motorreizen

Hoevelaken