Hogere herwaardering Arcona Property Fund

Arcona Property Fund N.V. heeft de taxatiewaarde van de portefeuille per 31 december 2016 vastgesteld op EUR 75,02 miljoen. De waarde van de Tsjechische vastgoedobjecten in de portefeuille is dit jaar met 4,0% gestegen en de waarde van de Slowaakse objecten met 0,4%. De acht grootschalige Poolse winkellocaties die op 12 december 2016 zijn aangekocht, zijn gewaardeerd op de taxatiewaarde van 1 oktober 2016.

De portefeuille van Arcona Property Fund bestaat na de recente acquisitie in Polen uit vijf objecten in Tsjechië, negen in Slowakije en acht in Polen. Wanneer gekeken wordt naar de waarde van de vergelijkbare portefeuille van 14 gebouwen was deze eind 2016 1,4% hoger dan eind 2015, in lijn met de verwachtingen van het management.

De waardestijging in 2016 is te verklaren door de verbeterde bezettingsgraad, van 78,0% eind 2015 naar 80,7% eind 2016. Het gebouw Kriva 23 in Košice, Slowakije liet met EUR 320.000 (+11,0%) in absolute zin de grootste waardestijging zien. Deze stijging hing samen met een toename van de bezettingsgraad die mede voortkomt uit verbeteringen in het gebouw.

De intrinsieke waarde per aandeel Arcona Property Fund was per ultimo 29 december 2016 EUR 11,78. De slotkoers van het aandeel op Euronext Amsterdam was op 29 december 2016 EUR 5,20. De Loan-To-Value (inclusief convertible bonds) bedraagt 49,75%.

De externe taxatie van de portefeuille heeft plaatsgevonden conform artikel 4:52a Wft en is uitgevoerd door Knight Frank.

Arcona Property Fund N.V. belegt in commercieel vastgoed in Midden Europa. Aandelen van het fonds (ISIN-code NL0006311706) zijn dagelijks verhandelbaar via Euronext Amsterdam als closed-end beleggingsfonds.

Voor meer informatie:
Arcona Capital Fund Management B.V.
E-mail: info@arconacapital.com

Arcona Capital Nederland