Sandd gaat samenwerken met Bruna en DHL

Sandd gaat samenwerken met Bruna en DHL

Een krimpende postmarkt vraagt om slimme ideeën, kansen optimaal benutten en zelf creëren. Met deze uitgangspunten gaat Sandd een samenwerking aan met strategische partners Bruna en DHL. Hiermee vergroot Sandd haar serviceportfolio en werkt het postbedrijf aan verbeterde én nieuwe postale diensten.

In dit nieuwe initiatief met de werknaam 'Bruna Hub' wordt de kennis van de drie partijen gebundeld en vullen de platforms retail, parcel en post elkaar optimaal aan. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar bestaande, maar ook naar innovatieve nieuwe modellen.

Ronald van de Laar, CEO bij Sandd: "Deze samenwerking sluit naadloos aan bij de strategie van Sandd. We worden op deze manier een postbedrijf met een veel breder portfolio. We zijn volop bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten waarmee we nieuwe doelgroepen aanspreken. Deze oplossing is in eerste instantie bedoeld voor de klein zakelijke markt. Sandd zal zich steeds meer gaan focussen op de behoeftes van het MKB én van de particuliere verzenders en ontvangers."

"De balans in de keten is voor een deel afhankelijk van de hoeveelheid traffic die we genereren," legt Algemeen Directeur van Bruna Fred Zeegers uit. "Die houden we op peil door partners als DHL en Sandd, met wie we een perfect systeem kunnen neerzetten. Zij breiden de dienstverlening uit door in de buurt bij mensen meer ophaal-, verstuur- en retourpunten te realiseren, de winkels behouden hun spilfunctie in de winkelstraat en omgeving en krijgen mensen over de vloer."

Wouter van Benten, CEO DHL Parcel Benelux: "De aansluiting van meer dan 300 Brunawinkels op het DHL Parcelshop-netwerk is een substantiële aanvulling op de bijna 1500 DHL punten waar consumenten en zakelijke verzenders hun pakketten nu al kunnen ophalen en afgeven voor verzending binnen Nederland, binnen Europa en naar de rest van wereld. We zijn verheugd om de bestaande samenwerking met Bruna verdere invulling te geven en door bundeling van sterke merken voor nog meer service en gemak in de buurt te zorgen".

Begin volgend jaar zal Bruna de eerste winkels voorzien van nieuwe servicebalies. Zij dienen meteen als pilotwinkels om het concept verder te ontwikkelen, waarna binnen twee jaar alle Bruna's zullen zijn omgebouwd. De dienstverlening is compleet: de consument kan bij de nieuwe servicebalie terecht om post en pakketten te versturen, op te halen of te retourneren.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie: Voor vragen over dit persbericht kunt u zich wenden tot Monique Kortman: mkortman@sandd.nl of 055-3682525.

Over Sandd
Sandd is het meest enthousiaste en efficiënte postbedrijf van Nederland. Jaarlijks bezorgen we ruim 750 miljoen poststukken voor zeer gerenommeerde bedrijven. Op dinsdag en vrijdag zorgen 18.000 Sandd-bezorgers dat de post op de juiste deurmat valt. We zijn rasechte ondernemers. We halen voor onze klanten het onderste uit de kan. Zo garanderen we de scherpste prijs en de hoogste kwaliteit.

Sandd BV

Apeldoorn