Ook zelfstandig ondernemers kunnen voordelig lenen bij Freo

Voor zelfstandig ondernemers is het afsluiten van een persoonlijke lening niet vanzelfsprekend. Ook al boeken ze al jaren op rij mooie cijfers. Kredietverstrekker Freo ziet dit graag anders. Daarom is het vanaf vandaag ook voor ondernemers mogelijk om een persoonlijke lening aan te vragen bij Freo. Eenvoudig zelf geregeld op de website van de kredietverstrekker, tegen een aantrekkelijke rente.

Zelfstandig ondernemers lopen bij het zoeken naar een lening vaak tegen een muur aan. Ondanks goede jaarcijfers en vooruitzichten lukt het niet om een lening af te sluiten. En als ze al een aanbod krijgen, is de rente vaak onevenredig hoog. "Hier willen wij graag verandering in brengen", aldus Maartje Claassen-Eradus van Freo. "Veel ondernemers hebben al jaren een stabiel inkomen. Op basis hiervan zouden ze in aanmerking moeten kunnen komen voor een eerlijke lening. Vandaar dat wij vanaf nu ook leningen aanbieden voor ondernemers, met dezelfde voordelige rente (vanaf 4,2%) zoals die bij Freo voor iedereen geldt."

Persoonlijke lening
Zelfstandig ondernemers kunnen bij Freo alleen een persoonlijke lening met consumptief doel afsluiten. Voor een auto of studie bijvoorbeeld, of een lening om de verbouwing van hun kantoor aan huis te financieren. Er gelden wel enkele voorwaarden:
- Kredietnemers moeten minimaal 25 jaar of ouder zijn
- Kredietnemers moeten in het bezit zijn van een koopwoning
- Het bedrijf moet minimaal drie jaar bestaan
- Het bedrijf is een eenmanszaak, VOF of maatschap
- Het bedrijf is géén BV, NV of stichting

Ondernemers sluiten hun lening zelf af via de website van Freo. Snel en eenvoudig, zonder tussenkomst van bank of intermediair. Freo is de enige directe speler in de markt met deze rechtstreekse service voor ondernemers.

Waarom alleen een persoonlijke lening?
Bij een persoonlijke lening gaat het altijd over een vast bedrag, met een vaste rente en een vaste looptijd. Ondernemers die een lening afsluiten, weten van tevoren dus precies waar ze aan toe zijn en wanneer ze hun lening afgelost hebben. Maartje Claassen-Eradus: "Dit past bij onze kijk op 'verstandig lenen'. Als ondernemer heb je vaak een flexibel inkomen. Dan is het prettig om precies te weten wat je maandelijks kwijt bent aan je lening. Zo houd je grip op je financiën en kom je niet voor verrassingen te staan."

Geen risk based pricing
Bij Freo geldt voor iedereen hetzelfde tarief. Het maakt daarbij niet uit of iemand in loondienst werkt of zelfstandig ondernemer is. Wel moet het dan natuurlijk altijd gaan om hetzelfde leenbedrag en dezelfde looptijd van de lening. Maartje Claassen-Eradus: "Sommige kredietverstrekkers bepalen hun rentetarieven op basis van risicoprofiel (risk based pricing). Het feit dat je voor jezelf werkt, kan betekenen dat je een hogere rente moet betalen. Bij Freo hanteren we voor iedereen hetzelfde tarief. Geen wisselende rentepercentages of verborgen kosten, maar gewoon een eerlijke lening die bij je past."

Over Freo
Freo staat voor duidelijk en verstandig lenen. Met de nieuwe pay off 'Weet wat je leent' wil Freo extra bewustwording creëren bij kredietnemers. Maartje Claassen-Eradus: "Het loont absoluut om verschillende leningen van verschillende aanbieders onder de loep te nemen en te onderzoeken tegen welke voorwaarden je leent en of het voordeliger kan. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat mensen zich altijd afvragen of het afsluiten van een lening echt wel nodig is. Kies je toch voor een lening? Los hem dan zo snel mogelijk af. Ook al klinkt een lagere maandlast interessant en een langere looptijd aantrekkelijk, je zit langer aan je lening vast en betaalt in veel gevallen meer rente, dat kost onnodig veel geld."

Geplaatst in:

Freo