Hemdvoorhem.nl maakt met iDEAL QR 'betaalkastje van banken' overbodig

Na een succesvolle pilot introduceert kledingwebshop Hemdvoorhem.nl nu de betaalmethode iDEAL QR, waarbij consumenten geen betaalkastje meer nodig hebben voor het afrekenen van een bestelling.

Uit onderzoek van de webshop blijkt dat 8% van de klanten de aankoop afbreekt en 76% van de ondervraagden gaf aan een aankoop weleens heeft te hebben uitgesteld, vanwege het niet bij de hand hebben van een identificator van de bank. Hoewel de nieuwe iDEAL QR betaalmethode oorspronkelijk is ontworpen voor collectanten en fysieke winkels om betaling via iDEAL ook in een offline omgeving mogelijk te maken, bedacht Snoek (eigenaar van Hemdvoorhem.nl), dat deze nieuwe methode deze cijfers moet verminderen.

In april 2016 kwam Betaalvereniging Nederland met een persbericht, waarin een pilot met de nieuwe betaalmethode "iDEAL QR" samen met de Nederlandse Hartstichting werd aangekondigd. Een daaropvolgende pilot met iDEAL QR in o.a. de webshop van Hemdvoorhem.nl heeft uitgewezen dat deze nieuwe betaalmethode de eDentifiers en random readers van de grootbanken voor iDeal betalingen onnodig maakt. Het werkt makkelijk. De klant kiest iDeal QR betalen en krijgt een QR code op het PC of laptop scherm. De klant scant de QR code en wordt direct naar de mobiel bankieren app geleid zodat de betaling zonder identificatie kastje afgerond kan worden.

De eerste banken hebben inmiddels betalen via iDEAL QR-Code geïmplementeerd in hun mobiel bankieren app. Bij Hemdvoorhem.nl druppelen de eerste betalingen via iDEAL QR binnen. Wij verwachten heel veel van deze nieuwe betaalmethode. Dit gaat ons maandelijks niet alleen meer omzet opleveren, we verminderen hiermee ook een van de belangrijkste ergernissen bij onze klanten!

*Klanten van Hemdvoorhem.nl die in de periode van 1 december 2015 t/m 1 februari 2016 hun iDEAL transactie voortijdig hadden afgebroken zijn opgebeld en gevraagd of ze geholpen konden worden. Uiteraard vroegen de medewerkers van Hemdvoorhem.nl ook wat de reden was dat de order niet afgemaakt kon worden.

Over Hemdvoorhem.nl
Hemdvoorhem.nl.nl is in enkele jaren uitgegroeid van zolderkamer webwinkel tot een van de Nederlandse markleiders op het gebied van online heren overhemd verkoop. De webshop was reeds meerdere malen in de landelijke pers, ondermeer door innovatieve oplossingen en opzienbarende onderzoeken.

Hemdvoorhem.nl

Hoofddorp