DLL kondigt nieuwe leden Raad van Bestuur aan

Eindhoven, 12 december 2016 - DLL, een wereldwijde partner voor financieringsoplossingen, kondigde vandaag de benoeming aan van drie nieuwe leden van de Raad van Bestuur. De nieuw benoemde leden vormen samen met Chief Executive Officer (CEO) Bill Stephenson en Chief Operating Officer (COO) Carlo van Kemenade per 1 januari 2017 de nieuwe Raad van Bestuur van DLL.

"Afgelopen jaar is een sleuteljaar geweest voor DLL waarin we verder zijn gegroeid en de focus op onze kernactiviteit 'vendor finance' hebben verscherpt," zei Bill Stephenson, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van DLL. "2017 gaan we in met een hoog gekwalificeerd en zeer betrokken leiderschapsteam, een duidelijke visie en groeistrategie, en de volledige steun van onze moeder Rabobank. Ik zie de toekomst van onze organisatie dan ook met het volste vertrouwen tegemoet."

De huidige bestuurspositie van Chief Finance & Risk Officer (CFRO) zal gesplitst worden in twee aparte rollen - Chief Financial Officer (CFO) en Chief Risk Officer (CRO). Per 1 januari 2017 zal CFRO Frans Overdijk terugkeren naar DLL moeder Rabobank.

Marc Dierckx zal benoemd worden tot Chief Financial Officer (CFO). Dierckx trad in 2004 in dienst bij DLL en bekleedde verschillende leidinggevende posities binnen de commerciële organisatie, inclusief die van President van de Global Business Unit Office Technology. Zijn vorige functie was die van Deputy CFO waarin hij een toonaangevende rol had in de verkoop van autoleasetak Athlon aan Daimer Financial Services, eerder dit jaar.

Ab Gillhaus wordt benoemd tot Chief Risk Officer (CRO). Gillhaus komt van Rabobank waar hij meerdere posities bekleedde in het commerciële en risk domein, meest recent als Chief Credit Officer. Gillhaus keert terug naar DLL waar hij in de jaren 2000 tot 2003 de Europese Vendor Finance divisie leidde.

Tom Meredith zal de positie van Chief Commercial Officer (CCO) gaan bekleden. Met inmiddels 35 jaar ervaring in de leasing industrie trad Meredith in 2010 aan bij DLL als President van de Global Business Unit Food & Agri. Onder zijn leiderschap boekte deze business unit jaar na jaar portefeuille- en winstgroei, werd er uitgebreid binnen de Europese markt en werd voor het eerst de Aziatische markt betreden.

"Ik heb de eer gehad om in de afgelopen tien jaar in verschillende hoedanigheden met deze getalenteerde groep van leiders te mogen werken", zei Stephenson. "Als ik denk aan de uitdagingen en kansen die voor ons liggen, dan heb ik alle vertrouwen dat dit team beschikt over de benodigde kennis en kunde om enerzijds de unieke cultuur die DLL van de concurrentie onderscheidt te behouden en tegelijkertijd de organisatie te leiden naar blijvende groei en langdurig succes."

www.dllgroup.com
Twitter: @DLLgroup