Arcadis Pensioenfonds kiest Cardano voor beheer matchingportefeuille

Arcadis Pensioenfonds breidt haar risicomanagement uit door het beheer van haar matchingportefeuille en de valutaderivaten onder te brengen bij Cardano.

Ruud Bakker, voorzitter van de beleggingscommissie: "Arcadis Pensioenfonds is zeer tevreden met haar keuze. Achteraf bezien hadden we dit veel eerder moeten doen. Met Cardano haal je een business partner in huis die volledig ontzorgt en ondersteunt bij alle financiële marktontwikkelingen die op ons af komen. Bovendien blinken ze uit in risk management expertise. Het is duidelijk dat de kwaliteit van onze organisatie, en de robuustheid van onze portefeuilles sterk toenemen, waarmee we weer een belangrijke stap zetten om het pensioen van onze deelnemers te waarborgen."

"Cardano is erg blij met de aanstaande samenwerking met het fonds. Arcadis Pensioenfonds heeft door de jaren heen veel risk management expertise opgebouwd. Dat merk je aan alles. Daarmee is zij een hele gedegen sparringpartner. We gaan nauw samenwerken aan het verder robuust maken van de investment management processen en de portefeuilles. Tegelijkertijd stelt het pensioenfonds ons in de gelegenheid onze filosofie op matching-terrein te implementeren", aldus Mark Willemse.

Over Stichting Arcadis Pensioenfonds:
Het Pensioenfonds heeft als doel de pensioenregelingen voor de werknemers van Arcadis uit te voeren. Het fonds beheert rond 1,1 miljard euro voor circa 8.000 (oud-)werknemers.

Over Cardano:
Cardano is toonaangevend in risicomanagement en robuuste vermogensbeheeroplossingen op maat voor de pensioensector. Sinds 2000 helpt zij pensioenfondsen onder meer met het matchen van verplichtingen via derivaten en obligaties. Tezamen met haar klanten behartigt zij de belangen van ruim 1,3 miljoen pensioenfondsdeelnemers.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Cardano
Mark Willemse