Robert de Groot nieuwe directeur ad interim Humanitas

Het hoofdbestuur van vereniging Humanitas heeft Robert de Groot benoemd tot directeur ad interim voor de periode van een jaar. De Groot is zijn werkzaamheden gestart op 8 december.

Het besluit is goedgekeurd door de ledenraad, en ook de Ondernemingsraad en het landelijke managementteam hebben positief geadviseerd over de aanstelling van Robert de Groot. Hij volgt daarmee Eva Scholte op die haar functie na zes jaar bij Humanitas op 1 december heeft neergelegd.

De Groot heeft veel ervaring in het werken bij complexe organisaties en met het doorvoeren van veranderingsprocessen. Hij werkte onder meer als chief marketing officer bij Plan Nederland, als vice-president Marketing and Formats bij Ahold Central Europe en als commercieel directeur bij Citroën Nederland.

Humanitas
De vereniging Humanitas is een landelijke vrijwilligersorganisatie. Humanitas heeft meer dan 700 activiteiten, die verdeeld zijn over 6 thema's: Eenzaamheid, Verlies, Opvoeden, Opgroeien, Detentie en Thuisadministratie. Jaarlijks geven 22.000 goed getrainde vrijwilligers zo'n 60.000 mensen het zelfvertrouwen om op eigen kracht iets aan hun situatie te veranderen.

Neem voor meer informatie contact op met Ben van Heesbeen, Hoofd Marketing, Communicatie & Fondsenwerving, 020 - 523 11 00 of b.vanheesbeen@humanitas.nl.

Website: www.humanitas.nl
Twitter: @HumanitasNL