Ron Boszhard is spreekstalmeester Groot Kerstcircus Den Haag

Hij verruilt de televisiestudio's tijdelijk voor de piste. Ron Boszhard vervult tijdens Groot Kerstcircus Den Haag de rol van spreekstalmeester. ,,Een jongensdroom", zegt de presentator. Het circus is van 24 december t/m 8 januari te zien op het Malieveld. ,,Een enorme tent en artiesten uit alle windstreken komen voor dit circus naar Den Haag. Ik heb er heel veel zin in. Het is een grote show die perfect bij me past."

Groot Kerstcircus Den Haag behoort tot de oudste Kerst/Wintercircussen van Nederland. Elk jaar worden top acts aangetrokken die exclusief voor deze familieproductie naar het Malieveld komen. Tijdens een geselecteerd aantal shows is Ron Boszhard de spreekstalmeester ,,Ik kondig onder meer de Globe of Speed aan", zegt Boszhard enthousiast. ,,Dat is een ronde kooi die in het midden van de piste wordt geplaatst. Vervolgens racen motoren erin rond." Ook in de lucht komt veel spektakel voorbij, aldus de spreekstalmeester. ,,De show draait om spectaculaire acts. Het publiek moet voortdurend verbaasd worden. De artiesten die daarvoor zorgen komen uit alle delen van de wereld. Zelfs uit Afrika. Het is een internationaal gezelschap en ik vind het geweldig om daarvan onderdeel uit te maken." De humor komt voor rekening van de beroemde clown Berty Balder uit Duitsland. ,,Hij stamt uit een bekende circusdynastie en presenteert een reeks originele grappen aan het Nederlandse publiek. Een heerlijke clown waarvan het publiek gaat houden."

Tenten

Groot Kerstcircus Den Haag is een productie van Hillenaar Events in samenwerking met de Oostenrijkse circusfamilie Louis Knie. ,,Met hun tenten, materiaal en dieren vormt deze familie dit jaar de basis van Groot Kerstcircus Den Haag", zegt Mike Leegwater van Hillenaar. Het complex biedt plaats aan maar liefst 1.200 personen per voorstelling en is volledig in kerstsfeer gedecoreerd. ,,De voorstelling is vooral een ode aan het klassieke circus. Clowns, acrobaten en dieren zorgen voor ruim twee uur circusvermaak van het allerhoogste niveau." Hoewel de voorstelling traditioneel is, wordt deze ondersteund door de nieuwste special effects. De regie is daarbij essentieel. ,,Deze is in vertrouwde handen van Louis Knie junior. Hij verstaat de kunst om tricks, kostuums en muziek perfect op elkaar af te stemmen zodat de show boeit van de eerste tot de laatste minuut." Groot Kerstcircus Den Haag is van 24 december t/m 8 januari te zien op het Malieveld in Den Haag. Reserveer direct via www.kerstcircusdenhaag.nl. Op de site is een overzicht geplaatst van de shows waaraan Ron Boszhard deelneemt. Telefonisch reserveren kan via tel. 0900 300 6000 (45cpm). Tickets zijn tevens verkrijgbaar bij alle vestigingen van Primera.

Hillenaar Circus Events B.V.

DEN HAAG