Dunkin' Donuts opent eerste vestiging in Nederland in 2017

Dunkin' Donuts, een van de bekendste ketens in koffie en bakkerijproducten ter wereld, opent in 2017 zijn eerste vestiging in Nederland. In de aankomende 5 jaar kunnen hier nog meer dan 25 filialen bijkomen, waarbij de initiële focus op Amsterdam ligt. De bakkerij kondigt vandaag aan hiervoor een master franchiseovereenkomst met de Nederlandse licentiehouder Amba Daoud B.V. te hebben gesloten.

"Met het oog op de verdere strategische uitbreiding van Dunkin' Donuts' in Europa zijn wij blij om Nederland toe te voegen aan onze Dunkin' Donuts familie," zei Bill Mitchell, President, Dunkin' Brands International. Doordat de consumptie van koffie in Nederland het hoogste per hoofd van de bevolking ter wereld is, voelen we dat er een sterke groeikans voor Dunkin' Donuts is gezien onze grote assortiment van bakkerij en koffie gerelateerde dranken, met inbegrip van lattes, cappuccino's, macchiato's en espresso's. We kijken uit naar de samenwerking met Amba Daoud B.V. een licentiehouder met veel ervaring in deze markt."

Dunkin' Donuts heeft momenteel meer dan 12.000 restaurants in 45 landen over de hele wereld, waaronder meer dan 240 locaties in Europa; Oostenrijk, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Georgië, IJsland, Luxemburg, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Dunkin' Donuts bakkerijen in Nederland zullen een breed scala van hoge kwaliteit hete en ijskoude-espresso gebaseerde dranken, evenals koffie, thee, Coolatta(r), bevroren dranken, croissants, donuts en broodjes gaan verkopen. Het merk zal ook regionale menu-items toevoegen om tegemoet te komen aan de lokale smaak.

Amba Daoud B.V. geeft aan "zeer verheugd te zijn om het iconische Dunkin' Donuts merk in Nederland te introduceren, met meer dan 65 jaar erfgoed in hoge kwaliteit donuts en koffie. We kijken ernaar uit om Nederland te laten genieten van ons assortiment." Tevens zoekt Dunkin' Donuts nog naar locaties en mogelijke samenwerkingen in de Nederlandse markt.

Amba Daoud B.V.,onderdeel van de KIRO groep, heeft jarenlange retail- en horecaervaring in Nederland. Zo is het bedrijf onder andere licentiehouder van Ice Bakery, Bakery Cafe, Duo Penotti Amsterdam alsmede een 10-tal restaurants in de binnenstad van Amsterdam.

Voor meer informatie over Dunkin' Donuts, kunt u terecht op www.dunkindonuts.nl

Over Dunkin' Donuts
Dunkin' Donuts, opgericht in 1950, is Amerika's favoriete plek voor koffie en bakkerijproducten waar men de hele dag terecht kan, elke dag opnieuw. Dunkin' Donuts is een marktleider in warme koffie, ijskoffie, donuts, bagels en muffins. Dunkin' Donuts is door Brand Keys al tien jaar op rij uitgeroepen tot de nummer één in klantloyaliteit in de categorie koffie. Het bedrijf heeft bijna 12.000 restaurants in 45 landen, verspreid over de hele wereld. Dunkin' Donuts maakt deel uit van de Dunkin' Brands Group.

Geplaatst in:

Dunkin' Donuts