Persuitnodiging – TRANSFORM YOUR WORLD

In 2015 werden de wereldleiders van de VN-landen het eens over een nieuw plan om onze wereld te verbeteren: 'Transform our World'. Daarin zijn 17 Sustainable Development Goals (SDG's) vastgelegd. Deze duurzame ontwikkeling kan echter alleen slagen als er wordt samengewerkt tussen regeringen, de particuliere sector, de financiële sector, non-gouvernementele organisaties, kennisinstellingen en burgers. Daarom organiseren de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC), SDG Charter NL en de Economische Faculteitsvereniging Rotterdam (EFR) op 8 december 2016 een congres dat een nationale kick start aan die samenwerking zal geven.

DSGC, SDG Charter NL en EFR streven naar meer samenwerking en co-creatie tussen de leiders van nu en van de toekomst. Zij willen dat doen door met mensen uit verschillende sectoren en van verschillende generaties plannen te maken voor de versnelling van de implementatie van de SDG's in Nederland.

Wat staat er te gebeuren op 8 december?
- Aftrap met de Nationale Dialoog over de SDG's, met Stientje van Veldhoven (Lid van de Tweede Kamer voor D66), Hugo van Meijenfeldt (Coördinator SDG's bij het ministerie van Buitenlandse Zaken) en Maria van der Heijden (Directeur MVO Nederland).
- In een aantal break-out sessies zullen de leiders van vandaag en morgen samen prioriteiten stellen en nieuwe plannen ontwikkelen voor de uitvoering van de SDG's. Innovatieve ideeën van twee generaties.
- David Nabarro (Speciaal adviseur van de VN voor de Agenda Duurzame Ontwikkeling 2030) zal spreken over de SDG's vanuit het perspectief van de Verenigde Naties.
- Presentatie break-out sessies en vooruit kijken met: Lilianne Ploumen (Minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking), Bart Romijn (Directeur van branchevereniging Partos), Paul Polman (CEO Unilever) en Feike Sijbesma (CEO DSM).
- In de DSGC Student Challenge worden studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam door DSM, Philips, Shell en Unilever uitgedaagd om praktische oplossingen te bedenken voor problemen die met energie en klimaatverandering te maken hebben. De vier leiders van deze bedrijven zullen de plannen evalueren, waarna het publiek een winnaar kiest.
- Inspiratie door Danielle Hirsch (BothEnds)
- Met SDG's naar Next Level door Hans de Boer (VNO-NCW)
- Afsluiting door Frans van Houten (CEO Philips) en Sahar Afzal (VN-Jongerenvertegenwoordiger voor Nederland).

De pers is van harte welkom. Meer informatie en aanmelden bij: Annemarie van Oorschot, communicatieadviseur DSGC, oorschot@vnoncw-mkb.nl of 06-25002387

Meer informatie over het programma: www.dsgc.nl

VNO-NCW