Fastned haalt in recordtijd 2,5 miljoen Euro op

Amsterdam, 5 december 2016. Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's snel kunnen opladen, heeft in een weekend 2,5 miljoen Euro opgehaald met de uitgifte van obligaties. Het geld zal gebruikt worden voor de uitbreiding van het netwerk van snellaadstations.

Vanaf afgelopen vrijdag 09.00 uur kon worden ingeschreven op de obligaties. Op maandagochtend om 12.10 uur was de obligatie volledig ingetekend. De uitgifte was beperkt tot 2,5 miljoen Euro. Gezien het enorme succes is Fastned voornemens om binnenkort opnieuw obligaties uit te geven.

Oprichter Bart Lubbers: "Het grote publiek heeft vertrouwen in elektrisch rijden. Steeds meer mensen willen meebouwen aan deze schone toekomst. Ze onderschrijven daarmee de bewogen oproep van Jan Terlouw van afgelopen woensdag bij DWDD. Een fantastische ontwikkeling."

Fastned laat zien dat het kan. Het toonaangevende Amerikaanse blog Cleantechnica schreef afgelopen vrijdag: "Ford, Volkswagen Group, BMW Group, and Daimler are entering into the race with joint plans to develop 400 sites by 2020. However, Fastned has already built 55 stations throughout the Netherlands and, on December 1, announced the opening of Europe's 1st Urban Fast Charging Station in The Hague, Holland."

Fastned heeft inmiddels 57 stations operationeel (waarvan 55 langs de snelweg, het aantal waaraan wordt gerefereerd door Cleantechnica) en werkt aan uitbreiding van haar netwerk langs de snelweg, in steden en in omringende landen. Hiermee speelt Fastned in op de snelgroeiende markt van elektrische auto's.

Voor meer informatie, zie www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo's, foto's en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom voor de meest recente nieuwsartikelen over Fastned.

Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief: kyra.hartlief@fastned.nl, tel nr 020-7055320 (ook buiten kantooruren bereikbaar).

Algemene informatie Fastned
Fastned bouwt 's werelds eerste netwerk van snellaadstations voor alle elektrische auto's. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto's in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel zijn er in Nederland 57 snellaadstations operationeel. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten zoals Tesla, Audi, Volvo, Aston Martin, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Ford, General Motors en Renault investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto's. Het aantal elektrische auto's op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: "Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind." Voor meer informatie ga naar: www.fastned.nl

Fastned B.V.