Schmidt geeft knipoog met 'zeevispieten'

Zeevishandel groeit dankzij verhuizing en predicaat Koninklijk

ROTTERDAM - Naast de Zwarte Pieten, Mondriaanpieten, witte, regenboog, roet- en schoorsteenpieten die het land doorkruisen, werd vandaag bij vishandel Schmidt Zeevis in Rotterdam nog een nieuwe variant ontdekt: de zeevispieten.

Op hun gezicht waren de vrolijke vissen te zien, die Schmidt doorgaans verkoopt. Samen met Sinterklaas, een zwarte en een zwart-witte Piet deelden ze presentjes uit aan schoolkinderen en de kinderen van klanten, medewerkers en relaties van de zeevishandel. ,,We willen hiermee een knipoog geven. We willen ons zeker niet mengen in het gevoelige debat over Zwarte Piet," licht directeur Marcel van Breda toe. ,,Bovendien konden we Sinterklaas nu eens een keer op een schip ontvangen."

Schmidt Zeevis verhuisde vorig jaar van zijn vaste stek in het centrum van Rotterdam naar het nieuwe markante pand langs de A20. Daar heeft het meer ruimte, een grotere winkel en kan het sneller de honderden restaurants, hotels, zeecruiseschepen, superjachten en buitenlandse klanten bevoorraden. Koningin Maxima opende de nieuwbouw in de vorm van een schip op 8 december. Die verhuizing heeft positief uitgepakt voor het bedrijf. De omzet van de winkel is sindsdien behoorlijk gestegen.

Dat heeft ook te maken met het predicaat Koninklijk, dat de zeevishandel in september dit jaar kreeg ter ere van zijn honderdjarig bestaan. Daardoor kreeg Schmidt nog meer naamsbekendheid en meer klandizie in binnen- en buitenland. Met name buitenlandse klanten neigen ernaar eerder voor een koninklijk bedrijf te kiezen, zo blijkt, omdat de kwaliteit daarvan gegarandeerd is.

Het schminken van de Zeevispieten is gedaan door Anne-Ruth Alkhoven van Bobellie.

Fotobijschrift:
Schmidt Zeevis in Rotterdam presenteerde vandaag een nieuwe type Piet: de zeevispiet.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Schmidt Zeevis Rotterdam, Tom Rietveld (PR & Communicatie). Mob: 06-51217918, E-mail: tomrietveld@me.com.

Schmidt Zeevis

Rotterdam