GfK benoemt Bas de Vos als Global Product Lead/Industry Lead Media

GfK benoemt Bas de Vos als Global Product Lead Media Measurement/Industry Lead Media & Entertainment

Hilversum, 2 december 2016 - Bas de Vos is binnen GfK benoemd tot Global Product Lead Media Measurement/Industry Lead Media & Entertainment. De Vos wordt hiermee in Nederland, vanuit zijn marktexpertise, verantwoordelijk voor alle Media & Entertainment klanten en zal vanuit global perspectief de Media Measurement Strategie van GfK verder ontwikkelen. De Vos start 13 februari a.s. bij GfK en verlaat hiervoor de Stichting Kijkonderzoek (SKO) waar hij bijna 10 jaar directeur was. Ook zijn a.i. directeursfunctie van het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) legt hij neer.

De Vos zal vanuit de matrixorganisatie in Nederland op lokaal niveau werkzaam zijn naast Liesbeth Nekkers, Product Head Media Measurement. Vanuit zijn global functie zal hij zich concentreren op nieuw innovatief aanbod binnen de wereldwijde media product portfolio.

De Vos stond aan de wieg van alle innovatieve projecten die de afgelopen jaren binnen SKO tot stand zijn gekomen. "Zijn brede media-ervaring en zijn verdienste bij SKO en NOBO vormen een sterke troef en hij is een enorme aanwinst voor ons lokale en internationale team. We kijken er naar uit om samen met Bas de toekomst van de media-onderzoeken vorm te geven", aldus Stefan Heremans, Global Product Head Media Measurement Currencies bij GfK.

De Vos ziet zijn overgang naar GfK als een mooie uitdaging. "Ik heb de afgelopen 10 jaar met een fantastisch team voor onze opdrachtgevers geweldige projecten mogen opzetten. Een groep opdrachtgevers die durf heeft en op tijd inzag dat SKO de online toekomst vorm moest gaan geven. Nu is het tijd voor mij een bredere uitdaging aan te gaan. Bij GfK mag ik op global niveau de Media Measurement product portfolio dichter bij elkaar brengen, waardoor we klanten een compleet en innovatief aanbod kunnen gaan doen. GfK is een mooi bedrijf en in Nederland al jaren de sterkste partij in mediaonderzoek. Ook internationaal zijn er belangrijke ontwikkelingen in het mediaonderzoek gaande waar ik over mee mag gaan denken."

Geplaatst in:

Over GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

Voor meer informatie: www.gfk.com/nl of volg GfK op Twitter: https://twitter.com/GfK_nl

Monique Moeskops
Head of Marketing and Communications GfK